Rozwiązanie dotyczy zakupów powyżej 200 zł i nie wiąże się z dodatkowymi opłatami
Firma Twisto wprowadziła na polskim rynku nową usługę, dzięki której można dzielić płatność na trzy części bezpośrednio w sklepie internetowym. Podział na raty nie wymaga rejestracji w aplikacji fintechu i nie wiąże się z dodatkowymi opłatami. Jako pierwszy rozwiązanie udostępnił sklep Selsey.pl.
Klienci robiący zakupy we wspomnianym sklepie mogą bezpłatnie rozłożyć na trzy części każdą płatność o wartości min. 200 zł – wystarczy, że wybiorą taką opcję spośród metod regulowania rachunku. W przypadku osób, które nie mają konta Twisto, konieczne będzie podanie adresu mailowego, numeru PESEL oraz danych karty płatniczej. Podczas finalizacji zakupów klient zapłaci pierwszą ratę, która zostanie automatycznie pobrana z karty. Pozostałe dwie raty będzie mógł spłacić w ciągu kolejnych dwóch miesięcy. To użytkownik decyduje, czy chce je opłacać samodzielnie, czy mają być pobierane automatycznie z karty.
Warto przypomnieć, że usługa "podziel na trzy" nie jest zupełną nowością. Wcześniej można było z niej korzystać w aplikacji Twisto. Także dotyczy to zakupów powyżej 200 zł realizowanych w partnerskich sklepach internetowych.
Fintech Twisto od końca ubiegłego roku należy do Zip, australijskiego potentata na rynku płatności odroczonych. Niedawno pojawiły się doniesienia o możliwym wyjściu Zipa z Wielkiej Brytanii. Firma rozpoczęła podobno poszukiwania potencjalnych nabywców swojego biznesu na Wyspach. Podmiot poinformował jednocześnie, że nie zamierza już łączyć się z amerykańskim graczem BNPL: Sezzle. Transakcja wyceniana na około 0,5 mld dolarów została skasowana z powodu pogorszenia warunków rynkowych.