Wcześniej twórcy aplikacji nawiązali współpracę m.in. z fundacją Polska Bezgotówkowa i operatorem serwisu Przelewy24
Wrocławski fintech BetterPOS, operator aplikacji Donateo, poinformował o zakończeniu testów tego rozwiązania na terminalach płatniczych w sieci sklepów Carrefour. Pilotaż trwał kilka tygodni i był prowadzony w czterech placówkach. Pomysł składania datków podczas płatności za zakupy spodobał się klientom, dlatego podmioty nawiązały szerszą współpracę. Donateo pojawi się w piętnastu sklepach, by docelowo trafić do wszystkich placówek firmy w Polsce. A tych jest obecnie ponad 900.
Donateo umożliwia bezgotówkowe wsparcie organizacji dobroczynnych za pomocą wirtualnych puszek, stacjonarnych wpłatomatów oraz terminali płatniczych. W sklepach Carrefour narzędzie pojawi się na tych ostatnich, w tradycyjnych kasach, wyłącznie przy płatności kartą. W trakcie programu pilotażowego na terminalach udostępniono opcję przekazania datku w stałej wysokości 2 zł na rzecz Polskiej Akcji Humanitarnej. Zainteresowanie nową funkcją było ponoć spore – na mikrodonację decydował się co piąty klient.
Środki pozyskane w ten sposób trafiają bezpośrednio na konto fundacji. Informacja na ten temat pojawia się na koncie bankowym klienta. Co ważne, sklep nie ponosi kosztów związanych z obsługą transakcji. W serwisie cashless.pl mogliście już przeczytać, że firma BetterPOS nawiązała współpracę z operatorem serwisu Przelewy24. W efekcie w systemie płatności internetowych pojawiła się możliwość przekazania wpłaty na cele charytatywne podczas zakupów w wybranych sklepach online.
W połowie lipca okazało się też, że fintech z Wrocławia podpisał list intencyjny z fundacją Polska Bezgotówkowa. Dotyczy on współpracy przy promocji innowacji płatniczych, w tym przede wszystkim tzw. mikrodonacji. Partnerstwo ma polegać na promowaniu wpłat na rzecz pomocy Ukrainie.