Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Zakończono pilotaż aplikacji Donateo w sieci Carrefour. Mikrodonacje pojawią się we wszystkich sklepach tej marki w Polsce

Wcześniej twórcy aplikacji nawiązali współpracę m.in. z fundacją Polska Bezgotówkowa i operatorem serwisu Przelewy24

Wrocławski fintech BetterPOS, operator aplikacji Donateo, poinformował o zakończeniu testów tego rozwiązania na terminalach płatniczych w sieci sklepów Carrefour. Pilotaż trwał kilka tygodni i był prowadzony w czterech placówkach. Pomysł składania datków podczas płatności za zakupy spodobał się klientom, dlatego podmioty nawiązały szerszą współpracę. Donateo pojawi się w piętnastu sklepach, by docelowo trafić do wszystkich placówek firmy w Polsce. A tych jest obecnie ponad 900.

Przeczytajcie także: UOKiK ukarał polski fintech oferujący płatności odroczone

Donateo umożliwia bezgotówkowe wsparcie organizacji dobroczynnych za pomocą wirtualnych puszek, stacjonarnych wpłatomatów oraz terminali płatniczych. W sklepach Carrefour narzędzie pojawi się na tych ostatnich, w tradycyjnych kasach, wyłącznie przy płatności kartą. W trakcie programu pilotażowego na terminalach udostępniono opcję przekazania datku w stałej wysokości 2 zł na rzecz Polskiej Akcji Humanitarnej. Zainteresowanie nową funkcją było ponoć spore – na mikrodonację decydował się co piąty klient.

Środki pozyskane w ten sposób trafiają bezpośrednio na konto fundacji. Informacja na ten temat pojawia się na koncie bankowym klienta. Co ważne, sklep nie ponosi kosztów związanych z obsługą transakcji. W serwisie cashless.pl mogliście już przeczytać, że firma BetterPOS nawiązała współpracę z operatorem serwisu Przelewy24. W efekcie w systemie płatności internetowych pojawiła się możliwość przekazania wpłaty na cele charytatywne podczas zakupów w wybranych sklepach online.

Przeczytajcie także: Banki nie chcą samodzielnie odpowiadać za działania oszustów

W połowie lipca okazało się też, że fintech z Wrocławia podpisał list intencyjny z fundacją Polska Bezgotówkowa. Dotyczy on współpracy przy promocji innowacji płatniczych, w tym przede wszystkim tzw. mikrodonacji. Partnerstwo ma polegać na promowaniu wpłat na rzecz pomocy Ukrainie.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies