W porównaniu z zeszłym rokiem nie zmieniła się kolejność trzech najlepiej ocenianych aplikacji na urządzenia z iOS. W przypadku Androida apka ING wygrywa dzięki awansowi o dwie pozycje
Jak co roku w sierpniu cashless.pl publikuje prosty ranking aplikacji bankowych na urządzenia z systemami Android i iOS. O miejscu w tym zestawieniu decyduje średnia ocen wystawianych przez użytkowników w obu marketach. Gdy dwie lub więcej aplikacji ma taką samą ocenę – wyżej plasuje się ta, której większa liczba użytkowników zdecydowała się wystawić ocenę.
Jeżeli chodzi o aplikacje na urządzenia z Androidem najwyższą ocenę uzyskała ta oferowana przez ING. Średnia ocen w jej przypadku wynosi obecnie 4,8 pkt. na 5 możliwych. To o 0,1 pkt. więcej niż przed rokiem, co pozwoliło jej awansować z pozycji trzeciej na pierwszą. Na drugie miejsce spadła zatem aplikacja IKO od PKO BP, która uzyskała ocenę 4,7 pkt, tyle samo co znajdujące się na kolejnych pozycjach aplikacje mBanku, Santandera i Millennium. W ich przypadku więc o miejscu w zestawieniu decydowała liczba wystawionych ocen.
Większość aplikacji ma w tym roku średnią ocenę podobną do tej sprzed roku. Niemniej warto zwrócić uwagę, że oprócz ING, która poprawiła wynik nieznacznie, i IKO, która w tym samym stopniu pogorszyła, poprawą średniej cieszy się Millennium (o 0,2 pkt.), SGB (o 0,1 pkt.) i Citi, który odnotował skokowy wzrost (z 1,8 pkt. na 3,4 pkt.).
Spadek średniej oceny w Google Play odnotowały, oprócz wspomnianej wyżej aplikacji IKO, także aplikacje BNP Paribas (o 0,1 pkt.), Nest (o 0,3 pkt.), Getinu (o 0,2 pkt.), Aliora (o 0,1 pkt.), Credit Agricole (o 0,5 pkt.), Plusa (o 0,1 pkt.) i BOŚ (o 1 pkt.). Średnia dla całego rynku w ciągu ostatniego roku nie zmieniła się jednak i wynosi 4,2 pkt.
Większych zmian nie widać zaś w tegorocznym rankingu aplikacji na iPhone'y. Podobnie jak przed rokiem czołowe miejsca okupują ING, PKO, mBank, BNP Paribas, itd. Z tym że i w przypadku App Store odnotowano spadek ocen kilku aplikacji, w tym Nest (o 0,1 pkt.), Citi (o 0,1 pkt.) i BOŚ (o 0,3 pkt.). Wynik poprawiła tylko aplikacja Pekao (o 0,1 pkt.). W rezultacie wskaźnik dla całego rynku obniżył się nieznacznie – z 4,4 pkt. przed rokiem do 4,3 pkt. w roku bieżącym.
Warto zaznaczyć, że na podstawie rankingu nie można wyciągać wniosku, że aplikacja, która jest na pierwszym miejscu, jest bezwzględnie najlepsza na rynku. Pozycja w zestawieniu zależy od ocen wystawionych przez klientów danej instytucji. A ci mają często odmienne od pozostałych użytkowników bankowości mobilnej potrzeby, czy preferencje. Nie jest to więc grupa reprezentatywna.