Najwięcej osób korzysta z aplikacji IKO od PKO BP. Na czołowych pozycjach znalazły się także mBank, ING, Pekao, Santander oraz Millennium
Banki działające na polskim rynku miały w II kw. 2022 roku blisko 18,85 mln klientów korzystających na urządzeniach mobilnych z aplikacji bankowych – wynika z danych zebranych przez serwis cashless.pl. W porównaniu z kwartałem poprzedzającym oznacza to wzrost o ok. 800 tys. użytkowników. Z kolei w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku ich liczba wzrosła o ponad 3,6 mln. Za aktywnego użytkownika uznajemy osobę, która loguje się na rachunek za pomocą apki przynajmniej raz w miesiącu.
Podobnie jak w poprzednich kwartałach zestawienie otwiera największy detalista w Polsce: PKO BP. Instytucja ta na koniec czerwca mogła się pochwalić ponad 4,4 mln użytkowników IKO. Oznacza to, że w ciągu kwartału bank pozyskał ok. 270 tys. nowych użytkowników swojej apki. Na kolejnych pozycjach znalazły się mBank, ING, Pekao i Santander. Wszystkie te instytucje zauważalnie zwiększyły stan posiadania i odnotowały po ponad 2 mln klientów korzystających z aplikacji bankowych. Blisko przekroczenia tej granicy jest Millennium.
W rzeczywistości klientów korzystających z aplikacji bankowych na polskim rynku jest więcej niż wskazuje na to poniższa tabela. Część instytucji, jak np. Getin, nie podaje swoich statystyk w tej kwestii. Inne nie podają aktualnych danych. Jednocześnie warto przypomnieć, że liczba użytkowników aplikacji bankowych nie pokrywa się z liczbą klientów korzystających z bankowości mobilnej. Część właścicieli smartfonów wciąż woli logować się na rachunek np. za pomocą przeglądarki internetowej. Raport na temat klientów mobilnych w polskich bankach wkrótce w serwisie cashless.pl.