Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Zapraszamy na pierwszy w nowym sezonie Cashless Breakfast. Będzie o przyszłości płatności odroczonych w Polsce

Zapowiedź wejścia na ten rynek nowych graczy gwarantuje, że jesień w płatnościach odroczonych będzie ciekawa

Płatności odroczone (z ang. buy now, pay later – BNPL) to od dłuższego czasu jeden z najgorętszych tematów w branży e-commerce oraz w sektorze płatności internetowych. I na pewno pozostaną nim w ciągu kolejnych kwartałów, a to m.in. za sprawą wejścia na rynek kolejnych dużych graczy, w tym przede wszystkim Blika oraz PKO BP.

Przeczytajcie także: Allegro szykuje rebranding usługi BNPL

Statystyki największych firm oferujących płatności odroczone, takich jak Allegro Pay, PayPo czy Twisto, świadczą o rosnącej popularności tego rozwiązania wśród polskich klientów, co usługodawców na pewno cieszy. Przed nimi pojawiają się jednak nowe wyzwania. Będą musieli zmierzyć się na przykład z kosztem finansowania zakupów w okresie bezodsetkowym, który rośnie wraz z liczbą klientów, oraz stopami procentowymi.

Zwiększa się także konkurencja, bo podmiotów oferujących swoje usługi przybywa. Mowa nie tylko o wspomnianych już wyżej PKO i Bliku – instytucje zapowiedziały premierę własnych płatności odroczonych w najbliższych miesiącach czy nawet tygodniach. Nie ma w zasadzie miesiąca bez debiutu nowego rozwiązania z zakresu BNPL. Można tu wymienić oferty potentatów, takich jak Klarna, ale i mniejszych graczy jak Mokka, TryPay Later, AIQLabs czy ostatnio PastPay.

Na to wszystko nakłada się także konkurencja ze strony banków, będących wydawcami tradycyjnych kart kredytowych, które można postrzegać jako alternatywę dla BNPL. Choć kredytówki najlepszy czas mają już za sobą, a ich liczba systematycznie się zmniejsza, w niektórych segmentach klienckich wciąż mają silną pozycję i tam płatnościom odroczonym będzie z nimi ciężko wygrać. Ciekawe jest także to, jak tacy dostawcy BNPL jak PayPo czy Twisto poradzą sobie z planami dużych sklepów internetowych, którym sprzyja rozwój technologii i które zastanawiają się nad wdrożeniem własnych usług z zakresu buy now, pay later.

Przeczytajcie także: Z płatności odroczonych ma już korzystać ponad 60 proc. Polaków

To tylko niektóre zagadnienia, które mogą stać się pretekstem do dyskusji ekspertów i rynkowych praktyków podczas najbliższej edycji Cashless Breakfast. Wydarzenie odbędzie się 22 września w Warszawie. Partnerem głównym projektu został Polski Standard Płatności, operator systemu Blik. Dla naszych czytelników zarezerwowaliśmy pięć bezpłatnych wejściówek na Cashless Breakfast. Jeśli chcecie zdobyć jedną z nich, wyślijcie e-mail na adres kontakt@cashless.pl z BN.PL w tytule i napiszcie, dlaczego mamy ją przyznać akurat Wam. Więcej szczegółów na temat wydarzenia już wkrótce.

KATEGORIA
PATRONATY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies