Bank przyznaje, że do incydentu doszło i pracuje nad usunięciem skutków zdarzenia
Jeden z czytelników cashless.pl doniósł, że kilka dni temu Citi Handlowy miał awarię. W jej wyniku transakcje niektórych użytkowników kart kredytowych wydanych przez ten bank zostały podwojone a nawet potrojone. – Jeśli ktoś ma kredytówkę tego banku, niech lepiej sprawdzi historię swoich transakcji – napisał czytelnik cashless.pl.
Informację o awarii potwierdziło biuro prasowe Citi Handlowego. – Rzeczywiście, niektóre transakcje na kartach kredytowych zostały zduplikowane. Dotyczyło to niecałego 1,5 proc. portfela kart kredytowych banku. Pracujemy nad usunięciem skutków zdarzenia. Nie miało ono wpływu na dostęp klientów do środków finansowych – czytam w odpowiedzi na moje pytanie w tej sprawie. Citi Handlowy obsługuje ok. 500 tys. kart kredytowych.
Tymczasem w mijającym tygodniu z awarią zmagał się nie tylko Citi Handlowy. Większe problemy miał także mBank, który w ostatni weekend przeprowadzał prace konserwacyjne swojego systemu, a jego klienci przez kilka godzin nie mieli dostępu do serwisów elektronicznych. Wiele wskazuje na to, że prace te nie do końca poszły zgodnie z planem, bo w poniedziałek wieczorem mBank znów musiał wyłączyć swoją aplikację oraz internetowy serwis transakcyjny.