Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Banki w Polsce mają ok. 21 mln klientów mobilnych i prawie 12,5 mln mobile only. Nowe dane cashless.pl za II kw. 2022 r.

W ciągu roku statystyki obu wskaźników poprawiły się o ok. 3 mln

Działające w Polsce banki miały na koniec II kw. 2022 roku ponad 20,8 mln klientów korzystających z usług finansowych przy użyciu urządzeń mobilnych. Tak przynajmniej wynika z danych udostępnionych serwisowi cashless.pl przez te instytucje. W porównaniu z kwartałem poprzedzającym oznacza to wzrost o blisko 650 tys. To także o ponad 3 mln więcej niż w analogicznym okresie roku 2021.

Przeczytajcie także: Oto nowe smartwatche Sense 2 i Versa 4

Bankiem, który deklaruje posiadanie największej liczby klientów mobilnych, jest PKO BP. W II kw. 2022 roku miał ich ponad 5,1 mln. To o blisko 230 tys. więcej niż w kwartale poprzedzającym oraz o ponad 770 tys. więcej niż w analogicznym kwartale roku poprzedniego. Na drugiej pozycji uplasował się mBank z wynikiem ponad 2,9 mln. Na kolejnych miejscach, z liczbą klientów przekraczającą 2 mln, znalazły się ING, Pekao, Santander oraz Millennium.

Za aktywnego mobilnie uznaje się klienta, który loguje się na swój rachunek przynajmniej raz w miesiącu za pośrednictwem aplikacji, serwisu light lub przeglądarki z urządzenia mobilnego, a więc smartfona czy tabletu. Warto zaznaczyć, że część banków nie udziela informacji dotyczących bankowości mobilnej, niektóre nie aktualizują podanych wcześniej statystyk. Dlatego zebrane dane mogą być niepełne.

Przeczytajcie także: Blik przejmuje Viamo. To słowacki operator płatności mobilnych

Serwis cashless.pl zebrał też informacje na temat klientów mobile only, czyli takich, którzy w danym okresie logowali się na swoje konta wyłącznie z pomocą urządzeń mobilnych. W minionym kwartale działające na polskim rynku banki miały ponad 12,4 mln takich klientów. To o ponad 1,24 mln więcej niż w kwartale poprzedzającym i o ponad 3,5 mln więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Bankiem, który szczyci się posiadaniem największej liczby klientów mobile only pozostaje PKO BP – w minionym kwartale miał ich ponad 3,2 mln. W ciągu roku oznacza to wzrost o ponad 800 tys. Więcej niż milion klientów zarządzających rachunkami wyłącznie z pomocą urządzeń mobilnych miały także: ING, Millennium, Santander, Pekao oraz mBank. Każdy z nich na koniec II kw. mógł się pochwalić znacznie lepszym wynikiem niż w analogicznym okresie 2021 roku.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies