Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Prawie 370 mln przelewów zleconych w aplikacjach w II kw. 2022 r. Liderem rankingu pozostał ING

W ciągu roku liczba transakcji mobilnych tego typu wzrosła o prawie 80 mln

Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że w II kw. br. klienci największych banków na polskim rynku zlecili za pośrednictwem aplikacji mobilnych ponad 365 mln przelewów (wliczając w to przelewy wewnętrzne oraz na numer telefonu odbiorcy przy wykorzystaniu systemu Blik). W porównaniu z kwartałem poprzedzającym liczba transakcji zleconych mobilnie wzrosła o ponad 30 mln. Natomiast w zestawieniu z analogicznym okresem 2021 r. wynik zmienił się o ok. 80 mln.

Przeczytajcie także: Sprzedawcy mogą już rejestrować się na wszystko.pl

Bankiem, którego klienci najczęściej wykonują przelewy za pomocą urządzeń mobilnych, w tym smartfonów, pozostał ING. W II kw. 2022 r. zrealizował on ponad 75 mln takich transakcji. To o przeszło 5 mln więcej niż w kwartale poprzedzającym oraz o ponad 13 mln więcej niż w analogicznym okresie 2021 r. Na kolejnych pozycjach znalazły się mBank, PKO BP, Santander i Millennium.

Przeczytajcie także: Allegro goni konkurencję. Firma posiada już 2 tys. automatów paczkowych

Należy zaznaczyć, że w rzeczywistości klienci banków w Polsce zlecają przez urządzenia mobilne więcej przelewów, niż wynika to z poniższej tabeli. Jednak część instytucji nie ujawnia swoich statystyk. Nie robią tego np. Credit Agricole i Getin. Z kolei kilka innych banków nie aktualizuje danych – archiwalne są np. wyniki mBanku.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies