W ciągu roku liczba transakcji mobilnych tego typu wzrosła o prawie 80 mln
Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że w II kw. br. klienci największych banków na polskim rynku zlecili za pośrednictwem aplikacji mobilnych ponad 365 mln przelewów (wliczając w to przelewy wewnętrzne oraz na numer telefonu odbiorcy przy wykorzystaniu systemu Blik). W porównaniu z kwartałem poprzedzającym liczba transakcji zleconych mobilnie wzrosła o ponad 30 mln. Natomiast w zestawieniu z analogicznym okresem 2021 r. wynik zmienił się o ok. 80 mln.
Bankiem, którego klienci najczęściej wykonują przelewy za pomocą urządzeń mobilnych, w tym smartfonów, pozostał ING. W II kw. 2022 r. zrealizował on ponad 75 mln takich transakcji. To o przeszło 5 mln więcej niż w kwartale poprzedzającym oraz o ponad 13 mln więcej niż w analogicznym okresie 2021 r. Na kolejnych pozycjach znalazły się mBank, PKO BP, Santander i Millennium.
Należy zaznaczyć, że w rzeczywistości klienci banków w Polsce zlecają przez urządzenia mobilne więcej przelewów, niż wynika to z poniższej tabeli. Jednak część instytucji nie ujawnia swoich statystyk. Nie robią tego np. Credit Agricole i Getin. Z kolei kilka innych banków nie aktualizuje danych – archiwalne są np. wyniki mBanku.