Warszawski lokal posiada przestrzeń do aktywności pozabankowej. Umożliwia ona organizowanie na przykład szkoleń czy wystaw
Pekao pochwalił się otwarciem nowej, wzorcowej placówki. Oddział ulokowany w Warszawie przy ul. Marszałkowskiej 89 obsługuje klientów detalicznych, firmowych oraz premium. Instytucja zapewnia, że nowy lokal odpowiada na większość potrzeb współczesnego konsumenta.
Klienci znajdą w nowej placówce m.in. poczekalnię (wraz z kącikiem dla dzieci), w której z pomocą tabletów można zapoznać się z ofertą banku. Pracownicy mogą rozmawiać z klientami przy stanowisku w mniej zobowiązującej atmosferze. Zorganizowano także strefę samoobsługi, w której można skorzystać z bankowości internetowej Pekao24 oraz stanowisko z dwoma bankomatami (dostępnymi przez całą dobę). Warto też wspomnieć o przestrzeni do aktywności pozabankowej. Można tam organizować spotkania po godzinach funkcjonowania placówki bankowej (np. szkolenia i wystawy).
Oddział ma się wyróżniać nie tylko świadczonymi usługami, ale też designem. Wypełniają go liczne przeszklenia, postawiono również na dbałość o środowisko naturalne – materiały wykorzystane przy aranżacji placówki pochodzą z recyklingu. W lokalu nie zabrakło żywej zieleni, ale też np. paneli prezentujących polskie zioła i kwiaty. Za nowy koncept placówek detalicznych Pekao odpowiada pracownia architektoniczna Schwitzke Górski.
Warto wspomnieć, że banki działające na polskim rynku od dłuższego czasu rozwijają nowe konpcety oddziałów stacjonarnych. Podobne płacówki, jak ta zaprezentowana właśnie przez Pekao, a więc z przestrzeniami do aktywności niezwiązanych bezpośrednio z usługami finansowymi, ze strefami do samoobsługi gotówkowej, kącikami dla dzieci, itp. mają już np. BNP Paribas, Alior, Credit Agricole czy PKO BP.