Na razie usługa będzie dostępna w Indiach, ale z czasem może się też pojawić w innych krajach
Meta, spółka zarządzająca Facebookiem, poinformowała o wprowadzeniu nowej funkcji do komunikatora WhatsApp. Jego użytkownicy mogą teraz robić zakupy spożywcze i bez konieczności opuszczania serwisu przejrzą ofertę sklepu JioMart, skompletują koszyk i uregulują rachunek.
Na razie rozwiązanie dostępne jest w Indiach, w których działa JioMart. Firma Zuckerberga wybrała ten rynek nie przez przypadek – posiada na nim blisko 0,5 mld użytkowników aplikacji WhatsApp. Podmioty nawiązały współpracę jeszcze w 2020 roku, a jej efekt polega na tym, że w komunikatorze wystarczy napisać "Hi" i wysłać tę wiadomość na numer JioMart. Klient rozpocznie zakupy.
Mark Zuckerberg we wpisie poświęconym temu partnerstwu przekonuje, że biznesowe wykorzystywanie czatów będzie rosnąć. Można się zatem spodziewać uruchamiania podobnych rozwiązań poza Indiami. Jak słusznie zauważa serwis The Verge, Meta bierze przykład z chińskiej korporacji Tencent, która rozwija aplikację WeChat. Ta ostatnia określana jest mianem superaplikacji – pełni rolę komunikatora, narzędzia płatniczego, platformy zakupowej i rozrywkowej, ale też zestawu rozwiązań dla firm.
Na koniec warto przypomnieć, że Shopify, operator platformy e-commerce o międzynarodowym zasięgu, niedawno chwalił się stworzeniem we współpracy z firmą Attentive narzędzia, ułatwiającego zakupy z pomocą smartfona. Rozwiązanie pozwala konsumentowi kupić produkt bezpośrednio w konwersacji SMS-owej ze sprzedawcą. Także i w tym przypadku klient nie musi przechodzić na stronę sklepu, co w teorii ma zachęcać do kupowania.