Ponad 160 tys. użytkowników apki PeoPay aktywowało usługę płatności za parkingi i bilety, a ponad 100 tys. osób ma aktywowane płatności za autostrady
Pekao pochwalił się wzrostem bazy klientów aktywnie korzystających z jego bankowości elektronicznej. Wynosi ona 3,2 mln osób i w ciągu pięciu lat wzrosła ponad półtorakrotnie. W tym czasie zaobserwowano m.in. odwrócenie struktury logowań. O ile wcześniej wykorzystywano do tego głównie komputery, o tyle teraz 8 na 10 użytkowników loguje się zazwyczaj z użyciem smartfona.
Instytucja poinformowała, że na koniec sierpnia aplikacja PeoPay miała ponad 2,3 mln aktywnych użytkowników, a wyłącznie z bankowości mobilnej korzysta obecnie przeszło 1,3 mln jej klientów. Ponad 160 tys. użytkowników apki aktywowało usługę płatności za parkingi i bilety komunikacji miejskiej, a ponad 100 tys. osób ma aktywowane płatności za autostrady. Bank podał także, że zdalnie jego klienci mogą wykonać ponad 60 proc. spośród wszystkich operacji i procesów dostępnych dla klientów indywidualnych.
Najliczniejszą grupę użytkowników bankowości cyfrowej stanowią klienci w wieku do 35 lat, a najwięcej aktywnych użytkowników bankowości internetowej Pekao ma w Warszawie, Krakowie i Łodzi. Obie te informacje nie powinny jednak zaskakiwać. Warto dodać, że bardziej digitalowe są klientki banku. Bank Pekao odnotował również, że nawet 50 proc. zleceń składanych przez klientów drogą elektroniczną dotyczy pożyczki gotówkowej.