Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Walmart na poważnie bierze się za finanse. Niebawem pierwsi klienci amerykańskiego detalisty skorzystają z nowych usług

Doniesienia o projekcie fintechowym Walmartu pojawiły się już na początku 2021 roku

W najbliższych tygodniach Walmart, potentat handlu detalicznego w USA, ma rozpocząć beta testy nowej usługi: część pracowników oraz klientów uzyska dostęp do rachunków bankowych oferowanych przez ten podmiot. Tak przynajmniej twierdzi agencja Bloomberga, która powołuje się na osoby zaznajomione z tematem. Przedstawiciele Walmarta nie chcieli oficjalnie komentować tych doniesień.

Przeczytajcie także: Pekao wprowadził nowe funkcje w bankowości elektronicznej

Aby dobrze zrozumieć obecne wydarzenia, należy wrócić do informacji z początku 2021 roku. Okazało się wówczas, że Walmart zamierza we współpracy z funduszem Ribbit Capital budować fintech. Początkowo startup nazywał się Hazel i zarządzali nim menedżerowie z Walmarta. Większe zmiany zaczęły się wraz z nadejściem 2022 roku. Media informowały wtedy, że podmiot przejmuje dwa inne fintechy: Even i One.

Even działa na rynku pożyczek. Z kolei One oferował użytkownikom rachunek, kartę debetową oraz aplikację do zarządzania finansami. Startup Walmarta przejął nazwę od tego drugiego, a całością miał pokierować Omer Ismail – jeden z topowych pracowników banku Goldman Sachs. Na liście płac fintechu było wówczas ponad 200 osób, w kolejnych miesiącach przybyło na niej jeszcze sto nazwisk, w tym osoby znane nie tylko w branży finansów, ale też IT.

Przeczytajcie także: Provident wprowadził na rynek kartę kredytową

A na jakie usługi finansowe mogą liczyć klienci Walmarta? Na razie mowa jest tylko o koncie, ale docelowo mogą to być m.in. pożyczki czy narzędzia inwestycyjne. Walmart zapewne będzie chciał stworzyć superaplikację, w której zaproponuje wiele możliwości. A potencjał ku temu jest spory: firma ma 1,6 mln pracowników, jej sklepy tygodniowo odwiedza grubo ponad 100 mln klientów. Sieć handlowa spółki obejmuje prawie 5,4 tys. placówek handlowych.

KATEGORIA
INNI NAPISALI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies