W ciągu kilkunastu miesięcy szwedzka firma nawiązała też współpracę z ponad 4 tys. sklepów internetowych
Klarna, firma z sektora BNPL, podsumowała pierwszy rok działalności w Polsce. Fintech pojawił się na naszym rynku w połowie sierpnia 2021 roku i od tego czasu obsłużył milion klientów (globalnie spółka może się pochwalić 150 mln konsumentów). W ciągu tych kilkunastu miesięcy podmiot nawiązał też współpracę z ponad 4 tys. sklepów internetowych nad Wisłą.
Jedno z najświeższych partnerstw Klarny na naszym rynku dotyczy platformy modowej ABOUT YOU, obecnej na 26 europejskich rynkach. Polscy klienci tego sklepu mogą już skorzystać z rozwiązania "Kup teraz, zapłać za 30 dni", dzięki któremu rachunek można uregulować po wspomnianym terminie bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Strony zapowiedziały, że wkrótce wprowadzą kolejne rozwiązania ułatwiające zakupy.
W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy Klarna dość często informowała o nowościach lub zmianach, które dotyczyły także polskiego rynku. W listopadzie 2021 r. firma chwaliła się nową aplikacją mobilną, umożliwiającą zakupy z płatnościami odroczonymi w dowolnym sklepie internetowym, ale też przeglądanie ofert, zapisywanie przedmiotów czy śledzenie dostawy produktów. W marcu tego roku fintech uruchomił submarkę Klarna Kosma, czyli platformę open bankingową dla innych firm. Podmiot udostępnił także funkcję wirtualnych zakupów.
Warto mieć jednak na uwadze, że chociaż firma chce się kojarzyć z cukierkowymi barwami, w tym z kolorem różowym, to zmaga się z problemami. Z raportu podsumowującego 2021 rok wynikało np., że straty Klarny wyniosły blisko 750 mln dolarów. Pojawiły się doniesienia o zwolnieniach, a wycena fintechu runęła. W lutym tego roku oczekiwano, że kapitalizacja Klarny sięgnie 60 mld dolarów, a ta spadła do 6-7 mld dolarów. Podmiot tłumaczył to zjawiskami, na które nie miał wpływu: pandemią, rosnącą inflacją, wojną w Ukrainie i obawami przed globalną recesją.