Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Problemy SkyCash. Spółka zawiesiła kampanię crowdfundingową i emisję nowych akcji

Z nieoficjalnych informacji cashless.pl wynika, że emisja SkyCash została wstrzymana w wyniku interwencji Komisji Nadzoru Finansowego

Jak doniósł jeden z czytelników cashless.pl, operator aplikacji SkyCash zawiesił ogłoszoną na początku września swoją drugą kampanię crowdfundingową i emisję nowych akcji. I rzeczywiście informacje na temat oferty zniknęły ze strony internetowej SkyCash. Brakuje jakiegokolwiek komunikatu na temat przyczyn. Natomiast z informacji z nieoficjalnych źródeł cashless.pl wynika, że zawieszenie emisji to efekt interwencji Komisji Nadzoru Finansowego. Poprosiłem o komentarz w tej sprawie biuro prasowe spółki. Jeśli otrzymam odpowiedź, zaktualizuję ten bądź napiszę nowy tekst.

Przeczytajcie także: Zmiany w zarządzie spółki SkyCash

Przypomnę, że najnowszą kampanię crowdfundingową SkyCash ogłosił na początku września. W jej ramach chciał pozyskać 4,125 mln zł. Pieniądze miały pozwolić na realizację ambitnego planu przyspieszenia rozwoju aplikacji, w tym opracowanie usługi wykorzystującej sztuczną inteligencję, która miała pomagać w znalezieniu wolnego miejsca parkingowego w centrach miast. SkyCash chciał też przeznaczyć pozyskane od inwestorów środki na przygotowanie się do wejścia na giełdę NewConnect.

Co ciekawe, w dokumencie informacyjnym na temat nowej emisji akcji pojawił się także zapis o ryzyku cofnięcia przez KNF, będącej w rękach SkyCash, licencji krajowej instytucji płatniczej. Przyczyną może być niedobór kapitału w wartości wymaganej przez przepisy prawa. Z naszych informacji wynika, że spółce może brakować nawet 3 mln zł. Kampania crowdfundingowa miała więc także posłużyć zasypaniu tej dziury.

Przeczytajcie także: SkyCash ogłosił drugą kampanię crowdfundingową

Ogłoszona kilka tygodni temu kampania crowdfundingowa jest drugą w historii SkyCash. Poprzednią, zakończoną wiosną ubiegłego roku, spółka okrzyknęła dużym sukcesem. Spółce nie udało się zebrać planowanej kwoty (4,2 mln zł), bo ostatecznie pozyskała 2,9 mln zł. Jednak w kampanii wzięło udział rekordowo dużo inwestorów – ponad 6 tys., czyli więcej niż we wszystkich pozostałych emisjach crowdfundingowych w Polsce w I kw. 2021 r.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies