Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
PayPo wystartował z płatnościami odroczonymi w Rumunii. To kolejny polski fintech, który rozpoczyna ekspansję zagraniczną

PayPo swój start w Rumunii zapowiadał już dwa lata temu

PayPo, jeden z liderów polskiego rynku płatności odroczonych, uruchomił produkcyjnie swoje usługi w Rumunii. Jak powiedział serwisowi cashless.pl prezes PayPo, Radosław Nawrocki, spółka od dłuższego czasu prowadziła testy typu family and friends swojego rozwiązania na tym rynku, a trzy tygodnie temu płatności odroczone PayPo zostały zaoferowane klientom kilku rumuńskich sklepów internetowych.

Przeczytajcie także: Z płatności odroczonych ma korzystać już 61 proc. Polaków

O tym, że PayPo ze swoimi usługami płatniczymi ma ambicje wyjść za granicę, wiadomo co najmniej od 2020 roku, gdy przedstawiciele fintechu zapowiedzieli to w jednym wywiadów prasowych. Wtedy wydawało się, że wdrożenie uda się przeprowadzić w 2021 r. Prace przedłużyły się jednak.

Jak wspomniałem, PayPo to jeden z liderów polskiego rynku płatności odroczonych. W naszym kraju z usług fintechu mogą korzystać klienci wielu sklepów internetowych np. Media Markt, Empik, eobuwie czy Modivo.

Przeczytajcie także: PayPo udostępnił aplikację mobilną

PayPo to kolejny polski fintech, który wychodzi za granicę i kolejny, który wybiera na swój pierwszy cel Rumunię. Przypomnę, że już od dłuższego czasu swoje rozwiązania oferuje tamtejszym klientom PayU. Plany wejścia na rynek rumuński ma także operator systemu Blik. Warto też pamiętać, że wiele lat temu swój wirtualny bank uruchomiony przy współpracy z T-Mobile na wzór polskich T-Mobile Usług Bankowych, otworzył tam polski Alior.

Tymczasem już dziś redakcja serwisu cashless.pl zaprasza na kolejne wydarzenie z cyklu Cashless Breakfast. Tym razem głównym tematem spotkania są właśnie płatności odroczone. Wkrótce opublikujemy relację. Partnerem głównym wydarzenia jest Polski Standard Płatności, operator Blika.

Okiem eksperta

Branża e-commerce w Rumunii ma bardzo duży potencjał, który zamierzamy wykorzystać. Tamtejszy rynek jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie, a przy tym bardzo podobny do naszego, choćby pod względem zachowań i przyzwyczajeń konsumentów. Liczymy, że ze względu na wartości dodane, które otrzymują klienci korzystający z PayPo, jak możliwość odebrania i sprawdzenia zamówienia przed zapłatą, nasze usługi zyskają tam na popularności. Jest nam niezmiernie miło, że jednym z naszych pierwszych partnerów na rynku rumuńskim jest marka Modivo, z którą działamy już od ponad roku w Polsce. Modivo to marka otwarta na innowacje, która widzi bardzo duży potencjał w rozwiązaniach BNPL, również na tamtejszym rynku, co bardzo nas cieszy. Rumunia to pierwszy kraj, od którego rozpoczynamy naszą ekspansję międzynarodową. Niebawem pojawimy się na kolejnych europejskich rynkach, realizując naszą strategię, której celem jest wzmocnienie pozycji jako lidera w regionie CEE, gdzie planujemy zainwestować 50 mln euro w ciągu najbliższych kilku lat.

Radosław Nawrocki
Prezes PayPo
KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies