Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Allegro zapowiada nową opłatę. Prowizja wyniesie 1 zł od każdej sprzedaży na koncie zwykłym

Spółka zaznacza, że prowizja nie będzie pobierana od sprzedawców, korzystających z abonamentu na koncie firmowym

Operator platformy Allegro zapowiedział zmiany – zarówno dla klientów firmowych, jak i zwykłych. Jedną z najważniejszych nowości jest opłata wynosząca 1 zł. Będzie ona doliczana do każdej oferty, w której doszło do sprzedaży. Spółka zaznacza, że nie będzie naliczać opłaty w przypadku ofert wystawionych do 2 listopada 2022 roku.

Przeczytajcie także: Usługa "Blik płacę później" już działa

Firma wyjaśnia, że w naliczaniu opłaty nie bierze pod uwagę liczby sprzedanych sztuk w ofercie. Obrazuje to przykład: cztery krzesła sprzedane w jednej ofercie to dodatkowo 1 zł opłaty. Jeżeli klient kupi u sprzedawcy cztery krzesła w jednej ofercie i dwie poduszki w drugiej, opłata wyniesie 2 zł. W przypadku zwrotu zakupu Allegro odda sprzedawcy opłatę. Dotyczy to także częściowego zwrotu (jeśli klient zwróci jedno krzesło z czterech zakupionych, sprzedawca otrzyma 25 groszy zwrotu).

Opłaty można uniknąć, ale w tym celu należy wykupić abonament: podstawowy, profesjonalny lub ekspercki. Najtańszy kosztuje 49 zł miesięcznie. Należy przy tym zaznaczyć, że abonament można wykupić wyłącznie na koncie firmowym. Operator platformy e-commerce wyjaśnia, że w ten sposób chce "zachęcić" przedsiębiorców do zmiany konta na firmowe. Sprzedawcy okazjonalni powinni natomiast zainteresować się Allegro Lokalnie, gdzie wspomniana opłata nie będzie pobierana.

Przeczytajcie także: PayPo wystartował z płatnościami odroczonymi w Rumunii

Spółka przypomniała też, że zmienią się warunki usługi Allegro Smart dla sprzedających z kont firmowych. Od 3 października do obecnych warunków dodany zostanie kolejny: poza jedną z wymaganych już kurierskich metod dostawy, trzeba będzie udostępnić dwie inne metody: do punktu odbioru i (albo) automatu paczkowego.

Z kolei sprzedawcy korzystający z kont zwykłych, powinni się przygotować na niedostępność ofert z opcją do wyczerpania przedmiotów. Od 2 listopada będą je mogli wystawiać wyłącznie użytkownicy kont firmowych. Także i w tym przypadku firma tłumaczy, że chce zachęcić przedsiębiorców do przejścia z konta zwykłego na firmowe.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies