Rozwiązanie jest darmowe i proste w obsłudze. Mogą z niego korzystać nawet osoby nieletnie
Klienci indywidualni oraz małe i średnie firmy mogą już korzystać z płatności Google Pay w PKO BP. Dzięki temu rozwiązaniu zapłacą smartfonem (wymagany jest moduł NFC oraz Android w wersji 5.0 lub nowszej) czy smartwatchem w każdym miejscu na świecie, w którym działa terminal zbliżeniowy. Narzędzie sprawdzi się także w przypadku płatności internetowych.
Jak uruchomić Google Pay w PKO BP? Przede wszystkim należy ściągnąć aplikację Portfel Google z marketu Google Play. Następnie do apki trzeba dodać (ręcznie lub z pomocą skanowania) dane karty płatniczej. Po akceptacji warunków użytkowania, klient dostanie SMS z kodem weryfikacyjnym do wpisania w aplikacji (ze względów bezpieczeństwa nie można go udostępniać). Pozostaje ustawić kartę jako domyślną do płatności Google Pay.
Które karty PKO BP można dodać do Portfela Google? Są to plastiki Visy i Mastercarda wydane dla klientów indywidualnych oraz firm. W tym drugim przypadku są pewne wyjątki, np. karta debetowa typu przedpłaconego niepersonalizowana. Usługa jest też dostępna dla kart Inteligo. Do jednego Portfela Google można dodać wiele kart. Z rozwiązania mogą również korzystać nieletni – dotyczy to osób, które skończyły 16 lat i mają PKO Konto Pierwsze. Jednocześnie warto przypomnieć, że już wcześniej swoje karty do Google Pay mogli dodawać klienci korporacyjni i samorządowi.
Jak płacić Google Pay? W przypadku opłat w internecie i aplikacjach, należy wybrać symbol tej usługi i potwierdzić płatność. W punkcie stacjonarnym trzeba odblokować smartfon lub urządzenie ubieralne i po prostu zbliżyć sprzęt do terminala (płatność nie będzie już potwierdzana kodem PIN na terminalu). Rozwiązanie nie wymaga dostępu do internetu ani posiadania aplikacji IKO. Warto pamiętać, że wyłączenie funkcji płatności zbliżeniowych sprawia, że z usługi nie da się skorzystać.
Płatności przy użyciu Portfela Google są nie tylko darmowe, ale też bezpiecznie: dane karty zamienia się na wirtualny ciąg znaków, którego nie można wykorzystać poza aplikacją. Karta zastrzeżona automatycznie znika z aplikacji, narzędzie nie zadziała także, jeśli klient włączy czasową blokadę karty w IKO. Jeżeli ktoś zgubi telefon z aktywną usługą Google Pay, należy zastrzec kartę w serwisie iPKO lub za pośrednictwem infolinii banku.