Kilka kwartałów temu rozpoczęto testy niewielkich paczkomatów w Żabkach. Najwyraźniej nie przyniosły one zadowalających efektów
InPost zakończył współpracę z siecią sklepów Żabka, o czym poinformował serwis wiadomoscihandlowe.pl. Dla klientów niewielkich placówek detalicznych oznacza to, że nie będą mogli w nich nadawać i odbierać przesyłek w ramach usług wspomnianego operatora. Dotyczy to także minipaczkomatów, które w ostatnich kwartałach pojawiły się w części sklepów.
Na początku roku mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że prowadzony jest pilotaż paczkomatów w Żabkach. Urządzenia typu indoor nie miały oczywiście klasycznych rozmiarów, ich formę dostosowano do warunków sklepowych. Zapewniano wówczas, że jeśli wyniki testów okażą się pozytywne, maszyny InPostu staną się powszechnym widokiem w niewielkich placówkach Żabki. Najświeższe doniesienia wskazują, że pilotaż nie odniósł sukcesu.
Żabka nie zamierza całkowicie kończyć z przesyłkami – sieć nadal współpracuje z Pocztą Polską oraz DHL. Warto też przypomnieć, że przeszło dwa lata temu pojawiły się doniesienia o prowadzonych przez Żabkę testach własnych maszyn do odbioru przesyłek pocztowych. Na temat tych prac niewiele jednak wiadomo.
InPost jeden projekt kończy, ale inny rozwija – niedawno okazało się, że na terenie całej Polski można już korzystać z aplikacji InPost Fresh, za pośrednictwem której można zamawiać żywność i produkty codziennego użytku. Klienci wybierają z asortymentu sieci Carrefour lub Makro, ale też z lokalnych sklepów, które przystąpiły do współpracy.