Ogłoszenia z pracą, pojawiające się na amerykańskim rynku, wskazują na nowy kierunek rozwoju apki TikTok
Operator aplikacji TikTok planuje przyspieszyć swój rozwój w sektorze e-commerce. Tak przynajmniej wynika z doniesień serwisu Axios, powołującego się na szereg ogłoszeń z ofertami pracy, opublikowanych w serwisie LinkedIn. Początkowo nowe usługi miałyby dotyczyć rynku amerykańskiego, ale z czasem mogłyby osiągnąć charakter globalny.
Nowi pracownicy mieliby pomóc firmie ByteDance, która stworzyła TikToka, zorganizować łańcuch dostaw towarów. Dotyczy to magazynów, transportu czy obsługi zwrotów. Te ostatnie mogłyby być darmowe, na co wskazuje jedno z ogłoszeń. Innymi słowy, zadaniem poszukiwanych osób będzie zapewnienie usług, które dzisiaj oferuje np. Amazon, a na polskim rynku także Allegro.
Warto mieć na uwadze, że TikTok eksperymentuje już z handlem, na niektórych rynkach funkcjonuje TikTok Shop, czyli marketplace łączący sprzedawców i kupujących. Własna sieć logistyczna mogłaby jednak wnieść te usługi na zupełnie nowy poziom, nadać im inną skalę.
Dlaczego miałby się tym zajmować serwis społecznościowy? Liczba pobrań aplikacji już dawno przekroczyła granicę 2 mld, jej użytkownikami nie są już wyłącznie nastolatki. Jednak zyski z reklam nie mogą rosnąć w nieskończoność, a wykorzystywanie danych na temat odbiorców wzbudza coraz większe kontrowersje (zwłaszcza, że mowa o chińskiej firmie). Dlatego zarządzający aplikacją mogą dążyć do dywersyfikacji biznesu. Takie próby były już podejmowane w social mediach. Póki co nie przyniosło to spektakularnych efektów. Przynajmniej na Zachodzie.