Serwis doczeka się także nowości na polskim rynku, w tym szybkiej weryfikacji tożsamości
Platforma crowdfundingowa Zrzutka.pl na początku przyszłego roku powinna wystartować na rynkach zagranicznych. Pod nazwą Tossacoin.com pojawi się najpierw w Irlandii, a następnie w Niemczech. Twórcy zapewniają jednak, że serwis w angielskiej wersji językowej będzie od początku dostępny we wszystkich krajach UE, co umożliwi rejestrację zbiórek i zbieranie pieniędzy.
Plany wyjścia na europejski rynek nie są nowością – w serwisie cashless.pl mogliście o nich przeczytać przeszło rok temu. Co ciekawe, decydenci Zrzutki zakładali wówczas, że ekspansję uda się rozpocząć w 2022 roku.
Teraz spółka poinformowała, jakie są jej długofalowe cele. W ciągu pięciu pierwszych lat poza Polską chce ona osiągnąć próg 25 mln wizyt i 60 mln euro wpłat na zbiórki w miesiącu. Firma chce pokonać te progi organicznie, bez przejmowania zagranicznej konkurencji.
Platformę czeka także rozwój w Polsce, nadal pod nazwą Zrzutka.pl. We współpracy z firmą Onfido wdrażany jest system szybkiej weryfikacji użytkowników. Obecnie proces ten trwa średnio 24 godziny, po zmianach ma zajmować kilka minut. Nowi użytkownicy (miesięcznie jest ich ponad 2,5 tys.) będą musieli założyć konto i zrobić przelew. System automatycznie sprawdzi, czy dane z przelewu są zgodne z tymi podanymi w formularzu. Jeżeli tak, należy przesłać skan dokumentu tożsamości (dowód, paszport lub kartę pobytu). Narzędzie porówna dane z dokumentu z tymi wcześniej podanymi. Jeśli będą one zgodne, internauta otrzyma maila z potwierdzeniem pomyślnej weryfikacji. Od tego momentu można w pełni korzystać z platformy i np. realizować natychmiastowe wypłaty na swoje konto bankowe lub kartę płatniczą Visa.
Kolejna nowość będzie dotyczyć nagród lub ofert, które dotychczas mogli dodawać do zrzutek wyłącznie ich organizatorzy. Niebawem taką możliwość zyskają także osoby trzecie (w ten sposób będą one mogły wspierać zbiórkę), a dotyczy to ofert materialnych i niematerialnych. Wpłata za taką nagrodę trafi na zrzutkę, z którą została ona połączona.
W serwisie pojawi się też globalny katalog nagród i ofert. W efekcie powstanie swoisty charytatywny marketplace, z podziałem na kategorie i podkategorie, z funkcją filtrowania i wyszukiwania – jak w zwykłym sklepie internetowym. Do końca roku Zrzutka.pl uruchomi także licytacje. Dzięki temu wszystkie nagrody i oferty będzie można dodawać nie tylko z opcją "Kup teraz”.