Zdaniem specjalistów z banku nie sprawdziły się żadne obawy związane z korzystaniem z terminali aplikacyjnych, jakie początkowo były podnoszone przez klientów
Podczas dzisiejszej konferencji poświęconej m.in. cyfryzacji płatności, ING Bank Śląski pochwalił się wynikami sprzedaży e-terminali, jak określa softposy (aplikacje na smartfony, umożliwiające przyjmowanie płatności zbliżeniowych). Z danych ING wynika, że do tej pory z usługi e-terminal zaczęło korzystać 2,6 tys. jego klientów. Przedstawiciele banku uznają to za sukces, gdyż sprzedaż rozpoczęła się w połowie bieżącego roku, a więc trwa zaledwie kilka miesięcy.
Zdaniem ING nie zmaterializowały się obawy, jakie początkowo artykułowano w związku z wprowadzeniem na rynek terminali aplikacyjnych. Chodziło głównie o lęk klientów przed płaceniem i wprowadzaniem kodu PIN na smartfonie sprzedawcy, a także chęć otrzymania papierowego potwierdzenia transakcji, niemożliwego do wydrukowania przy pomocy softposa. Według specjalistów z ING oba te problemy nie stanowią bariery w codziennym korzystaniu z e-terminala.
ING przy wdrożeniu softposa współpracował z firmą ITCARD oraz polskim fintechem Softpos. O tym ostatnim zrobiło się szczególnie głośno w tym tygodniu, gdyż pozyskał potężnego inwestora w postaci potentata na globalnym rynku płatności – firmę Worldline. Ta kupiła 55 proc. udziałów w spółce i ma opcję dokupienia pozostałych 45 proc. Kwoty transakcji nie ujawniono. Więcej na ten temat w tekście Polski fintech Softpos.eu z potężnym właścicielem. W spółkę zainwestowała firma Worldline.