Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
TikTok rozpycha się na rynku e-commerce. Firma otworzyła się na sprzedawców w USA

Operator serwisu społecznościowego najwyraźniej chce ruszyć z nowym projektem w okresie przedświątecznym

Platforma społecznościowa TikTok otwiera się na amerykańskich sprzedawców. Póki co nie na wszystkich – rejestrować mogą się podmioty dysponujące odpowiednim zaproszeniem, jak donosi serwis businessinsider.com. Dotychczas rozwiązanie TikTok Shop zostało uruchomione w Wielkiej Brytanii oraz na kilku rynkach azjatyckich.

Przeczytajcie także: InPost wystartuje z nową usługą finansową w 2023 roku

Ze strony internetowej samego operatora usługi można się dowiedzieć, że rejestracja w TikTok Shop jest darmowa. Nie oznacza to jednak, że usługa będzie dla sprzedawcy bezkosztowa. Przez 90 dni po rejestracji obowiązuje go prowizja od każdej sprzedaży: 1,8 proc. Po tym okresie wysokość prowizji wzrasta do 5 proc. Sama sprzedaż może się odbywać podczas transmisji na żywo, ale klient znajdzie też produkty w krótkich filmach i bardziej tradycyjnej, statycznej wersji.

Uruchomienie tego narzędzia w USA nie jest niespodzianką – o tych planach mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl jeszcze w pierwszej połowie października. Najnowsze doniesienia wskazują na to, że firma ByteDance, która stworzyła TikToka, chce ruszyć z nową usługą w okresie przedświątecznym – najgorętszym na rynku e-commerce.

Przeczytajcie także: Olx zapowiada wdrożenie płatności PayPo

Warto przypomnieć, że liczba pobrań aplikacji przekroczyła już granicę 2 mld, a jej użytkownikami nie są wyłącznie nastolatki. Z takim gronem odbiorców ByteDance może spróbować dywersyfikacji źródeł przychodów, które obecnie są uzależnione od reklamy. Takie próby podejmowały już inne serwisy społecznościowe, ale na razie nie przyniosły one spektakularnych sukcesów. Z założonymi rękami na rozwój wypadków nie zamierza jednak czekać potentat rynku e-commerce – Amazon. Firma rozwija swoją współpracę z operatorem aplikacji Snap i chce wykorzystać w handlu m.in. rzeczywistość rozszerzoną.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies