Na razie współpraca dotyczy rynku polskiego, ale nie można wykluczać, że z czasem obejmie zasięgiem także Francję czy Wielką Brytanię
InPost pochwalił się nawiązaniem współpracy z operatorem platformy modowej Zalando. W efekcie klienci tej ostatniej (jest och podobno ponad 50 mln w 25 krajach) mogą odbierać zakupy w paczkomatach lub od kurierów rodzimej firmy logistycznej.
Rozpoczęcie współpracy w listopadzie zapewne nie jest dziełem przypadku – startuje okres przedświątecznych zakupów, niezwykle ważny w branży e-commerce, ale też w logistyce. Polska jest pierwszym krajem, w którym klienci Zalando mogą skorzystać z usług świadczonych przez InPost. Warto jednak pamiętać, że podmiot zarządzany przez Rafała Brzoskę działa w Wielkiej Brytanii czy Francji, więc z czasem partnerstwo może być rozszerzone na inne rynki.
Tymczasem warto przypomnieć, że spółce Brzoski rośnie konkurencja na rynku automatów paczkowych. Do gry weszły już m.in. firmy Orlen, DPD czy Allegro, a niedawno o planach w tej materii poinformował DHL, który uruchomi sieć maszyn POP Box. Do końca tego roku podmiot chce ich mieć na terenie kraju kilkaset, docelowo ma u nas działać nawet kilka tysięcy takich automatów.
Jednocześnie InPost planuje rozwój w nowych obszarach, a mianowicie pracuje nad usługami finansowymi, które będą powiązane z dotychczasową działalnością firmy. Nowe rozwiązania mają być zaprezentowane na początku przyszłego roku. Możliwe, że będą one dotyczyć płatności odroczonych oraz płatności internetowych połączonych z aplikacją mobilną spółki.