Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Ponad 21 mln klientów mobilnych i 13 mln mobile only. Nowe dane na temat bankowania w smartfonie

Najwięcej klientów mobilnych w III kw. miały PKO BP, mBank, ING, Pekao, Santander oraz Millennium

Ponad 21,5 mln klientów korzystających z usług finansowych przy użyciu urządzeń mobilnych miały na koniec III kw. 2022 r. banki działające na polskim rynku. Tak przynajmniej wynika z danych udostępnionych przez te instytucje serwisowi cashless.pl. W porównaniu z kwartałem poprzedzającym oznacza to wzrost o ponad 730 tys. To także o blisko 3 mln więcej niż w analogicznym okresie roku 2021.

Przeczytajcie także: Bank Pocztowy jednak na sprzedaż

PKO BP ponownie zadeklarował posiadanie największej liczby klientów mobilnych. W okresie lipiec-wrzesień instytucja ta miała ich przeszło 5,2 mln. To o ponad 150 tys. więcej niż kwartał wcześniej oraz o ponad 760 tys. więcej niż w analogicznym okresie w 2021 r. Do granicy 3 mln mobilnych klientów powoli zbliża się mBank, a granicę 2 mln przekraczają jeszcze ING, Pekao, Santander oraz Millennium.

Za aktywnego mobilnie uznaje się klienta, który loguje się na swój rachunek przynajmniej raz w miesiącu za pośrednictwem aplikacji, serwisu light lub przeglądarki z urządzenia mobilnego, a więc smartfona czy tabletu. Warto zaznaczyć, że część banków nie udziela szczegółowych informacji dotyczących bankowości mobilnej, a niektóre nie aktualizują podanych wcześniej statystyk. Z tego powodu zebrane dane mogą być niepełne.

Przeczytajcie także: Banki w Polsce mają ponad 12 mln aktywnych "blikowiczów"

Serwis cashless.pl pozyskał także informacje na temat klientów mobile only, czyli takich, którzy w danym okresie logowali się na swoje konta wyłącznie z pomocą urządzeń mobilnych. W III kwartale 2022 r. działające na polskim rynku banki miały ponad 13,1 mln takich klientów. To o blisko 678 tys. więcej niż w kwartale poprzedzającym i o ponad 3,3 mln więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Bankiem, który szczyci się posiadaniem największej liczby klientów mobile only pozostaje PKO BP. W III kw. miał ich ponad 3,4 mln. To o prawie 188 tys. więcej niż w II kw., a także o prawie 838 tys. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Ponad milion klientów zarządzających rachunkami wyłącznie z pomocą urządzeń mobilnych miały także: ING, Millennium, Santander, Pekao oraz mBank. Niemal każdy z nich na koniec III kw. mógł się pochwalić lepszym wynikiem niż w kwartale poprzedzającym. Wyjątek stanowi mBank, który zanotował w tym zakresie spadki.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies