Na przestrzeni roku liczba transakcji mobilnych tego typu wzrosła o ok. 80 mln
W III kw. br. klienci największych banków na polskim rynku zlecili za pośrednictwem aplikacji mobilnych ponad 377 mln przelewów (wliczając w to przelewy wewnętrzne oraz na numer telefonu odbiorcy przy wykorzystaniu systemu Blik). Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że w porównaniu z kwartałem poprzedzającym liczba transakcji zleconych mobilnie wzrosła o ok. 12 mln. Natomiast w zestawieniu z analogicznym okresem 2021 r. wynik zmienił się o ok. 80 mln.
Bankiem, którego klienci najczęściej wykonują przelewy za pomocą urządzeń mobilnych, w tym smartfonów, pozostał ING. W III kw. 2022 r. zrealizował on 78 mln takich transakcji. To o blisko 3 mln więcej niż w okresie kwiecień-czerwiec oraz o ok. 14 mln więcej niż w analogicznym okresie 2021 r. Na kolejnych pozycjach znalazły się mBank, PKO BP, Santander i Millennium.
W rzeczywistości klienci banków w Polsce zlecają przez urządzenia mobilne więcej przelewów, niż wynika to z poniższej tabeli. Jednak część instytucji nie ujawnia swoich statystyk. Nie robi tego np. Credit Agricole. Z kolei kilka innych banków nie aktualizuje danych – archiwalne są np. wyniki mBanku.