Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Produktów i usług Polacy szukają na smartfonach. Zakupy robi w ten sposób 65 proc. rodaków

Badanie Visa Mobile Payments Study 2022 wykazało, że Polacy sięgną też po smartfony w Black Friday i Cyber Monday

Visa zaprezentowała wyniki badania Visa Mobile Payments Study 2022, przeprowadzonego na ośmiu rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce. Można się z niego dowiedzieć m.in., że Polacy będą korzystać z płatności mobilnych podczas zakupów w Black Friday (17 proc. ankietowanych) oraz Cyber Monday (14 proc.).

Przeczytajcie także: PKO BP wycofuje karty kredytowe wydane przez Nordea Bank

Badanie wykazało, że już niemal czterech na pięciu (79 proc.) polskich konsumentów sięga po smartfon, gdy szuka produktów i usług. Mniej więcej dwie trzecie (65 proc.) robi z ich pomocą zakupy, a 71 proc. płaci za nie przy użyciu telefonu. Najczęściej przy pomocy smartfonów płacą Rumuni (81 proc.).

Dlaczego Polacy decydują się na to narzędzie? Przekonuje ich wygoda (55 proc.) i szybkość (51 proc.). Aby ułatwić płatności telefonem, Visa z partnerami wprowadziła rozwiązanie Visa Mobile, o którym więcej przeczytacie w tym tekście.

Dane zebrane przez Visę wskazują, że dwie trzecie respondentów z naszego kraju w wieku od 18 do 24 lat dodało kartę płatniczą do przynajmniej jednej aplikacji mobilnej (także i w tym przypadku na tle innych nacji wyróżniają się Rumuni z wynikiem 82 proc.). Najczęściej są to programy związane z transportem (29 proc.), podróżowaniem (23 proc.), zamawianiem jedzenia (25 proc.) oraz platformy streamingowe (26 proc.).

Przeczytajcie także: Blik bez kodu dla klientów biznesowych. Usługę uruchomił ING

Ankietowani z naszego kraju polubili także płatności zbliżeniowe smartfonami. Zdecydowały o tym głównie wygoda (64 proc.) i szybkość płacenia (61 proc.), na bezpieczeństwo wskazuje z kolei czterech na dziesięciu pytanych, którzy korzystają z rozwiązania w sklepach. Obecnie 76 proc. badanych Polaków potrafi wskazać przynajmniej jeden portfel mobilny. Niewiele ponad 21 proc. polskich konsumentów, którzy nie korzystają z płatności mobilnych, ale są świadomi ich istnienia, uważa, że ich skonfigurowanie może sprawiać trudności.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies