Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Czarny piątek rekordowy dla Blika. Tego dnia odnotowano najwięcej transakcji w historii systemu

Na wzrost popularności Blika pod koniec listopada wpłynęły nie tylko festiwale zakupowe, ale też mundial w Katarze

Polski Standard Płatności, operator systemu Blik, podzielił się wynikami działalności zanotowanymi w ciągu czterech dni obejmujących Black Friday i Cyber Monday. Okazuje się, że jego użytkownicy w tym czasie wykonali prawie 15 mln transakcji o wartości przeszło 2 mld zł. To o blisko 400 mln zł więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.

Przeczytajcie także: Fintech WealthSeed poszerza ofertę inwestycyjną

Tegoroczny czarny piątek okazał się rekordowy pod względem liczby transakcji Blikiem: było ich niemal 4,3 mln, a łącznie z transakcjami P2P aż 5,3 mln. Był to najlepszy dzień pod względem operacyjnym od kiedy uruchomiono to narzędzie płatnicze. Odnotowano m.in. ponad 3,1 mln płatności za zakupy w internecie (na kwotę prawie 500 mln zł). Dla porównania, rok wcześniej w czarny piątek takich transakcji zanotowano 2,5 mln.

Operator systemu podał, że największy ruch transakcyjny w czarny piątek obserwowano na platformach typu marketplace (w analizowanym okresie urósł on o 16 proc. w porównaniu do ubiegłego roku). W tym samym czasie wzrosła aktywność użytkowników Blika na stronach z zakładami bukmacherskimi: aż o 87 proc. Tego nie należy jednak wiązać z festiwalami promocji, a z trwającym w Katarze mundialem.

Przeczytajcie także: Kolejne banki chcą sprzedawać skarbowe obligacje detaliczne

Ze wspomnianych 15 mln płatności aż 11 mln zrealizowano w internecie. PSP zaznacza jednak, że w czasie czterech dni od piątku do poniedziałku użytkownicy chętnie wykorzystywali Blika także do płatności w stacjonarnych sklepach. Odnotowano blisko 2,7 mln takich transakcji – rok temu było to niecałe 1,3 mln. Wartość zakupów wyniosła 156 mln wobec 77 mln zł w 2021 roku. Wpłynąć na to miało przede wszystkim wprowadzenie płatności zbliżeniowych Blik.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies