Wcześniej bank z międzynarodowymi aspiracjami, który swoją działalność rozpoczął od polskiego rynku, funkcjonował jako marka Raiffeisen Centrobank AG
Raiffeisen Digital Bank od wczoraj funkcjonuje na oddzielnej licencji bankowej i jest nadzorowany przez austriacki odpowiednik Komisji Nadzoru Finansowego. Wcześniej cyfrowy bank był marką Raiffeisen Centrobank i działał na podstawie licencji jednej ze spółek należących do tej instytucji. Przekształcenia nie miały wpływu na strukturę własnościową czy organizacyjną RDG. Pomogą jednak w szybszym rozwoju banku, dla którego głównym rynkiem pozostaje Polska.
Raiffeisen Digital Bank oferuje aplikację mobilną, za pomocą której można składać wnioski o kredyty gotówkowe. W pełni cyfrowy i zdalny proces ubiegania się o finansowanie oznacza, że instytucja nie posiada i na razie nie planuje posiadać sieci oddziałów stacjonarnych. Co ciekawe Polska jest pierwszym rynkiem, na którym RDB rozpoczął działalność. Testowane tu rozwiązania mają być później eksportowane na inne rynki, a pierwszym z nich może być Rumunia.
Kilka tygodni temu bank poinformował o nawiązaniu współpracy z fintechem Marqeta. Jej efektem ma być możliwość zaoferowania rachunków osobistych oraz kart debetowych. W ten sposób potwierdziły się wcześniejsze, nieoficjalne informacje na temat planów RDB. Ze źródeł cashless.pl wynika, że nowe usługi RDB pojawią się na polskim rynku na początku przyszłego roku. W tym samym czasie instytucja rozpocząć ma też działalność w Rumunii.
Raiffeisen w przeszłości był już obecny w Polsce, za pośrednictwem Raiffeisen Polbanku. Instytucja została jednak sprzedana na rzecz BNP Paribas.