Proces powinien zakończyć się w przyszłym roku i przynieść oszczędności w zakresie obsługi infrastruktury IT
Bank Pocztowy poinformował o podjęciu decyzji w sprawie przeniesienia bankowości elektronicznej do chmury Amazon Web Services (AWS). Testy tego rozwiązania trwały blisko pięć miesięcy, a proces migracji powinien zakończyć się w przyszłym roku. Pocztowy musi w tym zakresie przestrzegać regulacji Komisji Nadzoru Finansowego.
Instytucja przekonuje, że bankowość elektroniczna w chmurze to m.in. niższe koszty związane z obsługą infrastruktury IT. Jednocześnie możliwe jest szybsze wdrażanie nowych usług, co bank miał już potwierdzić podczas przeprowadzonych testów. Obecnie Pocztowy pracuje m.in. nad wprowadzeniem konta na selfie, czyli możliwości uruchomienia rachunku całkowicie zdalnie, z wykorzystaniem skanu twarzy w procesie weryfikacyjnym.
Skok technologiczny w wykonaniu Pocztowego to zapewne efekt prac Marcina Ledworowskiego, który przez niemal dwa lata pełnił funkcję członka zarządu tego banku i odpowiadał w nim m.in. za obszar IT. Latem menedżer podjął jednak decyzję o odejściu z instytucji bez podawania przyczyny. Prowadzona przez niego transformacja technologiczna zaowocowała np. nowym serwisem transakcyjnym, aplikacją mobilną czy wdrożeniem płatności mobilnych. Migracja do AWS była zapewne częścią tego planu.
Należy też przypomnieć, że Bank Pocztowy mogą niebawem czekać większe zmiany niż przejście do chmury. Kilka miesięcy temu okazało się, że PKO BP jest wciąż zainteresowany przejęciem tego podmiotu. Konkretnie 75 proc. udziałów, które teraz należą do Poczty Polskiej (pozostałe 25 proc. znajduje się już w posiadaniu największego rodzimego banku). Nie ma natomiast pewności, czy do transakcji dojdzie, ponieważ wpływ na ostateczne decyzje będą miały nie tylko kwestie ekonomiczne, ale też polityczne.