Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
PKP w 2023 rok wchodzi z nowymi aplikacjami. Planowanie podróży i zakup biletów mają być łatwiejsze

Nowe apki przydadzą się także podczas samej podróży. Ułatwiają dotarcie na dworzec, śledzenie pociągów czy zamawianie jedzenia w wagonach restauracyjnych

Spółki PKP oraz PKP Intercity poinformowały, że w marketach Google Play i App Store pojawiły się ich nowe aplikacje, które w założeniu mają ułatwiać planowanie podróży, zakup biletów oraz samo przemieszczanie się koleją.

Przeczytajcie także: mPay rozwodzi się z Rafałem Zaorskim i Dzikim Trenerem

Aplikacja PKP Intercity zastępuje IC Mobile Navigator i będzie pełnić rolę oprogramowania sprzedażowego (stara apka trafia do kosza). Operator usługi wśród jej funkcji wymienia m.in. możliwość zakupu dwóch biletów (Tam i Powrót) w jednej transakcji, filtry w wyszukiwarce czy graficzną rezerwację miejsc. Z myślą o osobach często podróżujących powstała funkcja profili zakupowych – można dzięki niej zdefiniować część stałych parametrów podróży.

Przewoźnik zapewnił, że w apce będą się pojawiać dodatkowe metody płatności, w tym Google Pay, Apple Pay czy Blik. Z kolei dzięki modułowi mWARs, w pociągach z wagonem restauracyjnym, podróżni będą mogli zamówić posiłek, a obsługa dostarczy go do miejsca pasażera. Aplikacja jest dostępna również w angielskiej, niemieckiej i ukraińskiej wersji językowej, zalogować się do niej będzie można wykorzystując także odcisk palca lub FaceID. Program ma też informować pasażera o śladzie węglowym, jaki wygeneruje podróż w porównaniu do innych środków transportu.

Przeczytajcie także: Sklepy Empiku i Żabki działają jak wpłatomaty

PKP zapewnia, że to nie koniec nowości w tym narzędziu – kolejne aktualizacje mają przynieść sprzedaż biletów międzynarodowych, opcję udostępnienia biletu innej osobie czy możliwość dodania biletu do kalendarza. W przyszłości aplikacja umożliwi kontakt z konduktorem, np. w celu zgłoszenia problemów, pokaże lokalizację pociągu na mapie, informacje o opóźnieniach oraz umożliwi korzystanie z programu lojalnościowego i udział w offsecie ekologicznym.

Drugi produkt to PKP.appka. Pełni rolę asystenta podróży i dostarcza np. informacje o dworcach: ich położeniu, dostępnych w nich infrastrukturze (poczekalnie, toalety, przechowalnie bagażu, ułatwienia dla osób niepełnosprawnych) oraz usługach (sklepy, kawiarnie, saloniki prasowe). Podróżni znajdą w apce informacje o remontach i zmianach w funkcjonowaniu dworców, a także przycisk SOS, umożliwiający połączenie ze służbami PKP. Obecnie narzędzie jest zintegrowane z aplikacją Bilkom, służącą do zakupu biletów, ale rolę tej ostatniej ma przejąć wspomniana już apka PKP Intercity.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies