Rozwiązanie działa zarówno w aplikacji mobilnej, jak i w serwisie internetowym Millennium
Bank Millennium umożliwił zakładanie firmy online – zarówno w systemie bankowości elektronicznej, jak i w aplikacji mobilnej. W efekcie wypełniając jeden formularz klient może zarejestrować działalność gospodarczą w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), ale też uruchomić Konto Mój Biznes wraz z kartą debetową.
Instytucja podkreśla, że podczas wypełniania wniosku klient może skorzystać z pomocy konsultanta – w trakcie rozmowy na czacie powinien on wyjaśnić, co należy wpisać w poszczególnych rubrykach. Dla branż, w których najczęściej otwierane są firmy, bank uruchomił wyszukiwarkę kodów prowadzonej działalności gospodarczej. W efekcie po wprowadzeniu słów kluczowych, system podpowie odpowiednie kody numeryczne PKD. Przyszli przedsiębiorcy będą mogli także korzystać z pakietu materiałów informacyjnych.
Po wypełnieniu wniosku online i podpisaniu go z pomocą Profilu Zaufanego, klient otrzyma powiadomienia o aktualnym statusie dokumentu. Dzięki temu będzie wiedział, kiedy został mu nadany NIP oraz REGON. Sam rachunek zostanie otwarty po potwierdzeniu wpisu w CEIDG.
Banki już od kilku lat umożliwiają otwieranie firm online – najpierw dotyczyło to serwisów internetowych, potem także aplikacji. Jeszcze w poprzedniej dekadzie takie rozwiązania uruchomiły PKO BP, mBank czy ING. Procesy te zintensyfikowała pandemia, która na części instytucji wymogła wprowadzanie rozwiązań bezkontaktowych.