Nowe rozwiązanie ma zapewnić spółce oszczędności na prowizjach odprowadzanych do zewnętrznych operatorów płatności internetowych
O tym, że Polkomtel, właściciel sieci komórkowej Plus, pracuje nad własną bramką płatniczą, napisał na swoim profilu w portalu Linkedin jeden z pracowników spółki. Za potwierdzenie uznać można odpowiedź biura prasowego firmy na pytanie cashless.pl w tej sprawie. – Rozważamy wprowadzenie nowego rozwiązania ułatwiającego klientom opłacanie rachunków, natomiast jest zbyt wcześnie, by mówić o jego szczegółach i terminie wdrożenia – napisano.
Z nieoficjalnych informacji cashless.pl wynika, że za rozliczanie transakcji za pośrednictwem nowej bramki odpowiedzialny będzie Plus Bank, należący do tej samej grupy kapitałowej co Polkomtel. Podstawową metodą płatności, dostępną w nowej usłudze, będzie Blik. Dzięki wprowadzeniu nowego rozwiązania firma chce oszczędzić na prowizjach odprowadzanych do zewnętrznych integratorów płatności internetowych. Zwykle to ok. 1-1,5 zł od transakcji.
Co ciekawe już w 2019 r. Polkomtel założył nową spółkę, która przyjęła nazwę Plus Pay. Sugerowało to, że firma zamierza wejść na rynek płatności. Poniekąd potwierdził to jeden z wiceprezesów grupy, cytowany przez Parkiet wiosną 2020 r. Jego zdaniem płatności mobilne i usługi finansowe to naturalny kierunek rozwoju spółki. Więcej na ten temat w tekście Cyfrowy Polsat utworzył spółkę Plus Pay. Wejdzie w płatności mobilne. Na razie nie wiadomo jednak, czy spółka ta ma związek z projektem bramki płatniczej Polkomtela.