Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Toshiba wprowadza rozwiązanie biometryczne do swoich automatów. Do płatności wystarczy skan twarzy

Dostawcą nowego narzędzia jest firma PopID, która ze skanu twarzy tworzy klucz do różnych usług

Firma PopID, tworząca rozwiązania biometryczne, nawiązała współpracę z Toshiba Global Commerce Solutions – dostawcą narzędzi dla rynku detalicznego. W efekcie usługa PopPay zostanie zintegrowana z samoobsługowymi punktami sprzedażowymi Toshiba Pro-X Hybrid Kiosk.

Przeczytajcie także: Płatności odroczone trafią do AliExpress

Nowy produkt jest obecnie prezentowany na targach NRF w Nowym Jorku, ale z czasem ma trafić do codziennego użytku, nie tylko w handlu. Jak to działa? Klient skanuje przedmioty, które chce kupić, a następnie wskazuje PopPay jako rozwiązanie płatnicze. Kamera biometryczna skanuje twarz użytkownika, płatność zostaje uwierzytelniona, w transakcji nie są wymagane karta czy telefon. Oczywiście wcześniej potrzebna jest rejestracja w usłudze, ale można ją przeprowadzić z pomocą własnego smartfona.

Przeczytajcie także: Nowa aplikacja Santandera już dostępna dla wszystkich

Warto przypomnieć, że rozwiązania biometryczne w handlu forsuje też polski fintech – wrocławski PayEye. W połowie 2022 roku firma uruchomiła swoją usługę w odświeżonej wersji. Zmiany polegały m.in. na możliwości zdalnej aktywacji usługi czy opcji podpięcia do niej karty płatniczej. Podmiot zastosował też dwie biometrie: twarzy oraz tęczówki oka. Firma chwaliła się wówczas, że wprowadziła takie hybrydowe rozwiązanie jako pierwsza na świecie.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies