eTerminal to aplikacja umożliwiająca przyjmowanie płatności zbliżeniowych przy pomocy urządzenia mobilnego z Androidem
ING poinformował o wprowadzeniu nowych funkcji w aplikacji eTerminal, umożliwiającej przyjmowanie płatności zbliżeniowych przy pomocy smartfona. Jedną z nowości jest opcja logowania danymi biometrycznymi – za pomocą odcisku palca. Instytucja deklaruje, że bierze pod uwagę napływające do niej opinie klientów i pracuje nad wdrożeniem kolejnych udogodnień przygotowywanych na ich podstawie.
Natomiast przy okazji ostatniej aktualizacji, prócz biometrycznego logowania, w apce pojawiły się m.in. opcje: przełączenia apki na język angielski, unieważnienia ostatniej transakcji czy funkcja odwróconego ekranu o 180 stopni. Ta ostatnia sprawia, że po odwróceniu telefonu w stronę klienta, w trakcie przyjmowania płatności, ekran ustawi się tekstem do góry. Jednocześnie bank przypomniał, że apka jest objęta programem Polska Bezgotówkowa: klienci biznesowi nie płacą prowizji od transakcji do obrotu 100 tys. zł przez 12 miesięcy. Dwa dodatkowe miesiące za 0 zł otrzymają też od banku.
eTerminal sprawia, że do przyjmowania płatności zbliżeniowych nie jest potrzebne specjalne urządzenie – wystarczy smartfon z systemem operacyjnym Android 8.0 lub wyższym oraz modułem NFC. Apka akceptuje te same metody płatności, co zwykły terminal: kartami Visa i Mastercard, portfelami Google Pay i Apple Pay, a także zbliżeniowym Blikiem. Firmy, które chcą korzystać z aplikacji, podpisują umowę w pełni zdalnie, w bankowości internetowej.
Pilotaż tego rozwiązania wystartował w marcu 2022 roku, możliwość zainstalowania narzędzia na swoich urządzeniach wszyscy klienci ING uzyskali w maju. Warto dodać, że był to pierwszy na polskim rynku terminal aplikacyjny oferowany przez bank. ING przygotował to rozwiązanie we współpracy z polskim fintechem Softpos. Instytucja podała, że w ciągu kilku miesięcy od wprowadzenia na rynek, aplikację aktywowało ponad 3,5 tys. klientów.