W połowie ubiegłego roku firma wprowadziła na rynek swojego softposa – aplikację LikePOS
Spółka eService podzieliła się wybranymi danymi dotyczącymi swojej działalności. Okazuje się m.in., że w 11 krajach Europy na koniec 2022 roku firma obsługiwała 570 tys. terminali, z czego większość z nich, bo 324,5 tys. (ok. 57 proc. wszystkich), działała w Polsce.
Firma chwali się, że w ubiegłym roku jako pierwszy (i na razie jedyny) uczestnik programu Polska Bezgotówkowa, przekroczył próg 100 tys. terminali udostępnionych polskim przedsiębiorcom. Warto odnotować, że przed rokiem Fundacja Polska Bezgotówkowa informowała o przekroczeniu poziomu 500 tys. terminali płatniczych zainstalowanych w ramach tej inicjatywy. Z kolei z danych NBP wynika, że na koniec czerwca w Polsce działało 1,194 mln terminali płatniczych.
W czerwcu mogliście też przeczytać w serwisie cashless.pl, że eService wprowadza na rynek softposa, dzięki któremu możliwe jest przyjmowanie płatności bezgotówkowych z pomocą smartfona z Androidem oraz modułem NFC. Rozwiązanie LikePOS przygotowano we współpracy z organizacją Visa. Narzędzie trafiło na rynki polski oraz czeski, z czasem ma się pojawić w kolejnych krajach, w których działa firma.
Temat terminali aplikacyjnych zostanie szerzej podjęty podczas najbliższego wydarzenia z cyklu Cashless Breakfast, które odbędzie się już 31 stycznia. Na ten dzień zaplanowano premierę rankingu największych operatorów softposów, a także zwykłych terminali. Głównym punktem programu będzie ogłoszenie wyników plebiscytu Cashless Pay 2022 na Najciekawszy produkt płatniczy oraz Najciekawszą kartę płatniczą roku 2022.