Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Placówki bankowe znikają z Wielkiej Brytanii. Zastępują je m.in. wspólne oddziały instytucji finansowych i punkty mobilne

Barclays realizuje swoje sługi za pośrednictwem urzędów, bibliotek oraz mobilnych punktów

Brytyjska instytucja finansowa Barclays ogłosiła rozwój formatu Local. Do końca 2022 roku uruchomiono 200 placówek tego typu, w tym półroczu koncept ma być zrealizowany w kolejnych 70 lokalizacjach. To odpowiedź banku na zmieniającą się rzeczywistość i konieczność zamykania tradycyjnych oddziałów.

Przeczytajcie także: Link4 usprawnia likwidację szkód z ubezpieczeń mieszkaniowych

W ramach Barclays Local usługi bankowe przenoszone są do miejsc bliskich lokalnym społecznościom: urzędów czy bibliotek. Współpracownicy banku mają nie tylko świadczyć usługi ludności, ale też zająć się edukacją w zakresie finansów, zwłaszcza tych cyfrowych – np. w kwestii cyberbezpieczeństwa.

Inną odsłoną tego projektu są mobilne kapsuły ustawiane w miejscach akurat odwiedzanych przez ludzi. Taki ruchomy oddział może się pojawić np. w centrum handlowym, gdy wzrasta tam natężenie ruchu i w konsekwencji także zapotrzebowanie na usługi bankowe. Jeszcze większą mobilnością odznaczają się samochody, którymi pracownicy banku docierają do klientów w bardziej odległych lokalizacjach.

Barclays działa w pojedynkę, ale jest też stroną inicjatywy Cash Action Group, w której znalazły się także m.in. pozostałe duże banki działające na brytyjskim rynku czy brytyjska poczta. Wszystkie one ograniczają liczbę swoich tradycyjnych placówek, jednocześnie chcąc zapewnić klientom alternatywę. W tym celu do życia powołano Banking Hub.

Przeczytajcie także: Poczta Polska nadal bez sukcesów na rynku automatów paczkowych

Zadaniem placówek prowadzonych przez ten podmiot jest świadczenie usług bankowych, w tym gotówkowych. Istotne jest to, że owe huby, jak sama nazwa wskazuje, mają koncentrować działalność kilku instytucji. Obsługa konkretnych banków pracuje w nich rotacyjnie, więc klient może liczyć na wsparcie w wybrany dzień tygodnia. Do tej pory w Wielkiej Brytanii przetestowano kilkanaście takich oddziałów (część została już zamknięta), ale ich liczba ma rosnąć.

Zmiany polegające na zamykaniu tradycyjnych oddziałów mają miejsce nie tylko w Wielkiej Brytanii. Niedawno mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że na początku XXI wieku w Holandii działało ponad 6 tys. oddziałów banków – obecnie jest ich 420. To samo, chociaż z opóźnieniem, dzieje się w Polsce. Wraz z kurczącą się liczbą placówek zmienia się ich profil. Banki działające w Polsce na koniec III kw. 2022 roku posiadały 610 oddziałów bezgotówkowych. To o 55 więcej niż w analogicznym kwartale 2021 roku.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies