W ostatniej edycji wydarzenia charytatywnego organizacja płatnicza uruchomiła ponad 24 tys. eSkarbonek
Mastercard podsumował swój udział w ostatniej edycji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Organizacja płatnicza była partnerką finału tej akcji po raz 11. Narzędzie do zbierania środków w internecie, czyli eSkarbonkę, firma uruchomiła po raz szósty. Zaangażowanie Mastercarda w finał przyniosło fundacji WOŚP w tym roku ponad 18 mln zł.
Od połowy grudnia do północy w dniu finału uruchomiono ponad 24 tys. eSkarbonek. Z ich pomocą zebrano przeszło 17,8 mln zł, a pieniądze wpłaciło ponad 300 tys. osób. Mastercard podał, że najwyższa jednorazowo wpłacona kwota to blisko 100 tys. zł. Jedna z największych eSkarbonek należała do Leny, ósmoklasistki z Wałbrzycha, która zgromadziła w niej 167 800 zł.
Organizacja płatnicza poinformowała także, że po raz 10. odbyła się akcja #MastercardGrazWOSP na Twitterze. Za każdy unikalny tweet lub retweet z odpowiednim oznaczeniem, Mastercard przekazuje na konto WOŚP 5 zł. Łącznie w czasie niedzielnego finału opublikowanych zostało ponad 56,5 tys. tweetów ze wspomnianym oznaczeniem, co pozwoliło wygenerować kwotę 282 575 zł.