Robot o wdzięcznej nazwie Pepper będzie testowany w sieci fastfoodów Pizza Hut. Powstał przy współudziale firmy MasterCard
Organizacja płatnicza poinformowała dzisiaj o wprowadzeniu pierwszej aplikacji współpracującej z humanoidalnym robotem firmy SoftBank Robotics. Appka będzie oparta na znanym już w Polsce rozwiązaniu – cyfrowym portfelu MasterPass. Oprogramowanie zostanie wdrożone pilotażowo jeszcze w tym roku w wybranych placówkach Pizza Hut. Niestety, na razie nie w Polsce a w niektórych krajach Azji, prawdopodobnie m.in. w Singapurze.
Przeczytajcie także: HCE w BGŻ BNP Paribas już jesienią
Jak to wszystko będzie działać? Aby rozpocząć interakcję, klient będzie po prostu zwracać się do Peppera głosowo oraz parować swoje konto MasterPass poprzez naciśnięcie ikony Pepper w aplikacji portfela cyfrowego bądź poprzez zeskanowanie kodu QR na tablecie trzymanym przez robota.
Po sparowaniu z usługą MasterPass, Pepper będzie obsługiwać posiadacza karty przedstawiając mu rekomendowaną ofertę oraz dodatkowe informacje o produktach, a także pomagając mu w dokonaniu płatności za zakupione artykuły. Pepper jest w stanie zainicjować i sfinalizować transakcję, w tym uzyskać autoryzację płatności łącząc się z usługą MasterPass poprzez WiFi. Cała transakcja realizowana będzie w portfelu cyfrowym klienta.
Przeczytajcie także: Android Pay w Polsce w III kw. tego roku
Z informacji MasterCarda wynika, że eksperyment ma być pierwszym poważnym krokiem w kierunku wprowadzenia tzw. handlu konwersacyjnego. Rozbudowane funkcje robota pozwolą zapewnić obsługę klienta, włącznie z udzielaniem informacji (np. informacji o kaloryczności posiłku) i dokonywaniem transakcji sprzedaży. Pizza Hut będzie testować Peppera w obszarze przyjmowania zamówień i zarządzania płatnościami. – Nasze rozwiązanie przewyższa jakością dzisiejsze automaty i kioski samoobsługowe. Jest to możliwe dzięki połączeniu inteligencji robota z bezpieczną usługą MasterPass – uważa Tobias Puehse, wiceprezes MasterCard Lab, które opracowało aplikację na Peppera.
Appka jest kolejnym elementem realizowanych przez organizację programów, które mają na celu umożliwienie dokonywania płatności za pomocą wszelkiego rodzaju inteligentnych gadżetów, urządzeń i galanterii elektronicznej – od opasek fitness po lodówki, a obecnie również roboty.