MasterCard, D-RAFT i Ghelamco otworzyły w wieżowcu Spire "The Heart Warsaw", centrum współpracy młodych innowacyjnych firm z dużymi korporacjami
To pierwsze tego typu przedsięwzięcie w Polsce, jeśli wziąć pod uwagę skalę projektu. Platforma "The Heart Warsaw" ma łączyć innowacyjne firmy technologiczne z największymi polskimi, regionalnymi i globalnymi korporacjami. W jej ramach zostaną opracowane i uruchomione programy wspierające koncerny chcące wdrażać innowacje. Na potrzeby centrum przeznaczono 1700 mkw, czyli całe piętro jednego z najnowszych, warszawskich wieżowców Warsaw Spire.
Dlaczego na lokalizację tego przedsięwzięcia wybrano właśnie nasz kraj? – Polska jest jednym z liderów postępu technologicznego. Właśnie dlatego bierzemy udział w przedsięwzięciu "The Heart Warsaw". Tu, w Polsce, chcemy tworzyć nowe technologie – powiedział Ajay Banga, prezes MasterCard.
Zgodnie z koncepcją "The Heart Warsaw" korporacje ulokować tu mają swoje działy innowacji i zespoły projektowe pracujące wspólnie ze startupami nad nowymi pomysłami technologicznymi. Znajdą się tu również przedstawiciele funduszy venture capital. Dzięki temu, najlepsi przedsiębiorcy z Polski i całego regionu mają zyskać możliwość rozwoju biznesu. Twórcy centrum stawiają przed sobą ambitne cele. Jeszcze w tym roku chcą uruchomić trzy programy tematyczne, związane z obszarami FinTech, dotyczące sprzedaży wielokanałowej oraz internetu rzeczy i Smart City. W projekt ma być zaangażowanych 20 korporacji, które zdecydują się wdrażać rozwiązania stworzone przez startupy.
"The Heart Warsaw" będzie współpracować ze Start Path, globalnym programem MasterCard wspierającym rozwój startupów. Ci, którzy wygrają poszczególne edycje programów "The Heart Warsaw", będą mogli brać udział w przedsięwzięciach MasterCard StartPath, takich jak warsztaty, sesje z ekspertami czy korzystać z pomocy mentorów.
Polskie startupy są cenione na europejskim rynku. Pamiętacie? W lutym pisaliśmy o londyńskiej konferencji finansowo-technologicznej, jednej z największych w tej części świata. Gościła tam silna reprezentacja z Polski – m.in. startupy VoicePin i Kontownik oraz zespoły Asseco z projektem bankowych miniaplikacji i ING Banku Śląskiego, który wspólnie z ekipą Comarchu i UseLab prezentował platformę transakcyjną dla klientów korporacyjnych. Nagrodę Best of Show zdobył wtedy zespół Valuto z Poznania, za europejskie konto multiwalutowe.