Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Wysokość prowizji coraz częstszą przyczyną zmiany banku. Wyniki badania ZBP

Sondaż wskazuje również, że bankowcy bagatelizują zagrożenie ze strony firm z sektora fintech

Związek Banków Polskich zaprezentował dziś wyniki ciekawego sondażu, przeprowadzonego przez TNS wśród pracowników działających u nas banków. Pytano w nim między innymi o to, jakie są ich zdaniem przyczyny zmiany dostawcy rachunku przez klientów. Okazuje się, że najczęściej jest to zachęta ze strony konkurencyjnej instytucji, a więc np. atrakcyjna promocja. Wskazuje na ten czynnik 76 proc. badanych.

Przeczytajcie także: 85 proc. internautów z Polski ma konto w banku

Jednak już drugą najczęstszą przyczyną są wysokie opłaty i prowizje. Deklaruje tak 72 proc. uczestniczących w badaniu bankowców. Widać, że czynnik ten zyskuje na znaczeniu. W zeszłym roku w podobnym sondażu wysokie ceny jako przyczynę zmiany banku wskazywało 60 proc. bankowców.

Przypuszczam więc, że tak duży wzrost znaczenia cen, jako elementu decydującego o zmianie banku, jest efektem wielu zaordynowanych ostatnio zmian tabel opłat i prowizji. Przypomnę, że tego rodzaju działania przeprowadziły m.in. Citi, BZ WBK czy PKO BP. Za każdym razem wywoływało to oburzenie ze strony części klientów, któremu dawali wyraz na przykład w mediach społecznościowych. Banki jak dotąd bagatelizują jednak to zjawisko, bo zazwyczaj na oburzeniu się kończy a klientom nie chce się przenosić konta do konkurencji. Być może jednak skala podwyżek była na tyle duża, że coś zaczyna się tu zmieniać?

Przeczytajcie także: Firmy nie zmieniają banku bo im się nie chce

Co ciekawe sondaż TNS wskazuje, że bankowcy bagatelizują coś jeszcze, a mianowicie zagrożenie ze strony fintechów. Zdaniem badanych firmy takie są dla banków przede wszystkim inspiracją do tworzenia nowych produktów (zgadza się z tym stwierdzeniem 75 proc. uczestników sondażu) i potencjalnym partnerem w innowacjach (66 proc.). Ryzyko przejęcia przez fintechy dotychczasowych klientów widzi jedynie 40 proc. bankowców a 51 proc. odpowiada, że takie ryzyko kompletnie nie istnieje.

TNS pytał także o zdanie bankowców na temat stosunku klientów do bankowości mobilnej. Rośnie odsetek bankowców (o 11 punktów procentowych) uważających, że klientów gotowych na korzystanie z banku w komórce jest więcej niż 40 proc. Jednocześnie o 9 punktów procentowych spadł odsetek tych, którzy uważają, że jest ich mniej niż 10 proc. Ponadto 43 proc. bankowców jest zdania, że media społecznościowe to dobre źródło informacji o klientach, przydatnych np. przy scoringu kredytowym.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies