Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Kolejne potwierdzenie: Samsung Pay i Android Pay w tym roku w Polsce

Rzeczpospolita potwierdza informacje Cashless o rychłym starcie dwóch międzynarodowych systemów płatności mobilnych

Z tekstu opublikowanego dziś przez dziennik wynika, że zarówno Google jak i Samsung są gotowe do wdrożenia w Polsce oferowanych przez siebie rozwiązań do płatności mobilnych. Obecnie mają trwać rozmowy z bankami, które są zainteresowane zaoferowaniem klientom systemów od tych dwóch międzynarodowych gigantów.

Przeczytajcie także: Samsung Pay i Android Pay na dwóch nowych rynkach

Tym samym Rzeczpospolita potwierdziła informacje Cashless sprzed paru tygodni, zapowiadające rychłe uruchomienie Android Pay i Samsung Pay w Polsce. W tekście, który możecie znaleźć tutaj, Erika Wool z Google'a zapowiedziała start Android Pay jeszcze w III kw. Z kolei w tekście, który znajdziecie tutaj, Paweł Marchelek z Samsunga stwierdził, że koncern jest przygotowany na wdrożenie płatności i czeka na decyzje banków w tej sprawie.

Z mojego punktu widzenia obecnie kluczową barierą do zaoferowania przez banki międzynarodowych "pay-ów" jest wdrożenie przez nie platform tokenizacyjnych od MasterCarda (MDES) i Visy (VEPTS). Technologia ta umożliwia zastąpienie numeru karty płatniczej ciągiem cyfr zwanym tokenem, co jest ważne ze względów bezpieczeństwa. Koncerny technologiczne, takie jak Samsung, Google czy Apple korzystają z tych platform tokenizacyjnych i dopiero ich implementacja przez banki umożliwi zaoferowanie w Polsce Samsung Pay czy Android Pay. Nad tokenizacją od MasterCarda lub Visy pracują obecnie m.in. Alior, Millennium, ING Bank Śląski czy BZ WBK.

Przeczytajcie także: Walmart Pay już we wszystkich sklepach marki

Natomiast Rzeczpospolita w dzisiejszym tekście zamieszcza ciekawy cytat profesora Grzegorza Mazurka, eksperta do spraw internetu z Akademii L. Koźmińskiego. Jego zdaniem podstawowym czynnikiem decydującym o tym, czy płatności mobilne od Samsunga i Google'a w Polsce się przyjmą będzie to, czy bankom uda się namówić klientów do płacenia telefonem a nie kartą. Moim zdaniem jednak to nie tu leży problem, z którym w pierwszej kolejności będą musieli poradzić sobie ci gracze.

To, że w bliższej lub dalszej przyszłości klienci będą płacić telefonem a nie plastikową kartą jest raczej przesądzone. O tym, czy Google i Samsung odegrają w tej sferze ważną rolę w Polsce zadecyduje to, czy będą w stanie dać klientom i bankom dodatkową wartość w porównaniu z coraz powszechniejszą w Polsce technologią HCE. Wprowadziło ją już sześć banków a kolejne nad nią pracują. Pozwala ona na dokonywanie mobilnych płatności zbliżeniowych bez konieczności integrowania się z Samsung Pay czy Android Pay. Na koniec II kw. bieżącego roku z HCE korzystało już ponad 150 tys. klientów banków z Polski, o czym mogliście przeczytać w raporcie Cashless.

Więcej w Rzeczpospolitej str. B6

KATEGORIA
INNI NAPISALI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies