Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Wirtualna rzeczywistość coraz bardziej realna. Alibaba do gogli VR wprowadzi płatności

VR pozwala już obejrzeć i przymierzyć kupowany towar. Teraz chodzi o to, aby klient za niego zapłacił bez zdejmowania gogli

Alibaba, chiński gigant e-commerce, niedawno pokazał światu swój wirtualny sklep Buy+. Korzystając ze specjalnych gogli VR, można w nim oglądać i przymierzać odzież i akcesoria mody w trybie 360 stopni. Wirtualna rzeczywistość daje kupującemu online zdecydowanie większe możliwości, niż ekran komputera. Możecie dokładniej sprawdzić towar i zdecydować, czy rzeczywiście się Wam podoba, zanim go zamówicie.

Przeczytajcie także: Blik trafił do nowej aplikacji mobilnej ING

Problem w tym, że gdy przychodzi do płacenia, trzeba zdjąć gogle i resztę transakcji przeprowadzić w tradycyjny sposób korzystając np. ze smartfona. Alibaba uznał, i słusznie, że to niewygodne i postanowił stworzyć system, w którym klient będzie mógł zapłacić za zakupy nie opuszczając wirtualnej rzeczywistości.

Wymyślono zatem, że użytkownik potwierdzi transakcję za pomocą gestu, np. skinieniem głowy. Prace nad stworzeniem takiego systemu już trwają, o czym donosi China Daily.

Przeczytajcie także: mytaxi zamówicie bezpośrednio z Google Maps

Natomiast pierwsze próby zastosowania VR nie dla rozrywki, ale np. do zarządzania inwestycjami finansowymi, ma już za sobą Comarch. Jak mogliście przeczytać w tym tekście, krakowska firma stworzyła aplikację, która przy pomocy gogli VR pozwala w atrakcyjny sposób wizualizować dane, gdy klient dzwoni do swojego doradcy inwestycyjnego. W przyszłości być może w ten sposób będziecie też korzystali ze swojego konta w banku.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies