Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Ponoć wygodniej w internecie już płacić się nie da. Millennium we wrześniu udostępni nową usługę Blika

Nowa metoda płatności prostotą działania i poziomem bezpieczeństwa ma bić na głowę wszystko, co dotąd wymyślono w tym zakresie

Udostępnienie nowego sposobu płatności Blikiem w internecie będzie możliwe dzięki decyzji Narodowego Banku Polskiego, który w czerwcu zezwolił na wprowadzenie zmian do systemu oferowanego przez Polski Standard Płatności. Aby wyjaśnić na czym polegają zmiany, przypomnę jak dziś użytkownicy Blika płacą za coś w sklepach internetowych.

Po wyborze tej metody płatności należy uruchomić aplikację mobilną swojego banku i wygenerować odpowiedni kod. Następnie należy go wprowadzić w odpowiednią kratkę w internetowej przeglądarce oraz, w zależności od ustawień bezpieczeństwa, zatwierdzić płatność w smartfonie PIN-em lub bez jego użycia. Zgoda NBP pozwala na uproszczenie tego procesu.

Przeczytajcie także: Warszawskie biletomaty już mają Blika

Otóż podczas standardowej płatności systemem Blik użytkownik zostanie zapytany, czy w przyszłości chce korzystać z płatności metodą one click. Jeżeli klient na to się zdecyduje, to przy następnej wizycie w danym sklepie internetowym będzie musiał jedynie wybrać formę płatności a następnie aplikacja bankowa na smartfonie sama wygeneruje komunikat o płatności, którą trzeba będzie zatwierdzić. Podobnie będzie to działać w przypadku zakupów w aplikacjach mobilnych sklepów.

Z informacji uzyskanych w PSP wynika, że po stronie sklepów internetowych uproszczenie procesu płatności nie będzie wymagało większych prac wdrożeniowych. Te będą jednak musiały zostać przeprowadzone w bankach oferujących Blika. Wiele wskazuje na to, że Millennium może być pierwszym, któremu uda się je zakończyć.

Przeczytajcie także: Blik wprowadza cashback

Jak deklaruje Ricardo Campos, szef bankowości elektronicznej w tym banku, jego instytucja jest zaawansowana we wdrożeniu nowej usługi Blika. Jest szansa, że klientom zostanie ona udostępniona już we wrześniu a najpóźniej w IV kwartale tego roku. Zdaniem Camposa klienci zachowają pełną kontrolę nad swoimi pieniędzmi, bo nadal będą musieli zatwierdzić każdą płatność na smartfonie. Poza tym w aplikacji mobilnej uzyskają dostęp do pełnej listy sklepów, w których zdecydowali się płacić metodą one click. Listę tę w każdej chwili będą mogli modyfikować, np. usuwając z niej wszystkie bądź wybrane sklepy.

Natomiast dążenie do uproszczenia procesu transakcyjnego w środowisku e-commerce i m-commerce to dziś najważniejszy chyba trend w płatnościach elektronicznych. Przypomnę, że już jesienią Visa udostępnić ma w Polsce swój system Visa Checkout, ułatwiający płatności kartami w sieci. Temu samemu ma służyć nowa generacja cyfrowego portfela MasterPass, nad którym prace prowadzi MasterCard.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies