Zbliża się polski debiut rozwiązania ułatwiającego zakupy internetowe
W internecie pojawiła się już polska wersja strony, dzięki której możecie zarejestrować się i dodać kartę do usługi Visa Checkout. To rozwiązanie, które ułatwia płatności za zakupy w internecie. Podając raz swoje dane, numer karty oraz adres dostawy zakupów, w przyszłości będziecie mogli zamawiać i płacić za towary w sieci tzw. jednym kliknięciem.
Przeczytajcie także: BZ WBK uruchomił MasterPassa
O tym, że polska wersja strony Visa Checkout już jest, dowiedziałem się przypadkiem i nie byłem przekonany, czy uda mi się zarejestrować. Spróbowałem więc i okazało się, że proces przebiegł sprawnie i szybko, cała operacja trwała kilka chwil i zakończyła się sukcesem, o czym zostałem poinformowany na takim oto ekranie.
Niestety, wśród dostępnych akceptantów nie ma jeszcze sklepów z Polski. Teoretycznie więc klienci banków z Polski mogą już za pośrednictwem Visa Checkout płacić, ale tylko w sklepach zagranicznych. Czy transakcje przechodzą nie wiem, jeszcze nie sprawdzałem. Natomiast Visa na razie nie zdradza terminów, kiedy w sieci akceptacji Checkout pojawią się także polskie firmy. Wiosną tego roku w wywiadzie dla Cashless, Jakub Kiwior, dyrektor ds. rozwoju biznesu i marketingu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w Visa Europe powiedział, że wdrożenie usługi Checkout nad Wisłą planowane jest na IV kw. bieżącego roku.
Co ciekawe, w odróżnieniu od rozwiązań konkurencyjnych Visa Checkout nie wymaga żadnych prac wdrożeniowych po stronie banków – wydawców kart. Po uruchomieniu usługi każdy posiadacz karty Visa może ją po prostu dodać na przygotowanej w tym celu stronie internetowej i zacząć płacić.
Przeczytajcie także: Kartami w internecie wcale nie płacicie tak rzadko
Natomiast MasterCard rozwija swój cyfrowy portfel MasterPass. W tym wypadku jednak aby użytkownicy kart tej organizacji mogli korzystać z nowego rozwiązania, ich banki muszą przeprowadzić zmiany w swoich systemach. Obecnie MasterPassa oferują trzy banki: Raiffeisen Polbank (od jesieni ubiegłego roku) oraz od niedawna BGŻ BNP Paribas i BZ WBK. Klienci pozostałych banków mogą założyć portfel MasterPass na stronie firmy uPaid.
Zarówno Checkout jak i MasterPass to rozwiązania umożliwiające płatności w e-commerce tzw. jednym kliknięciem. Z rozwojem tego typu usług mogą być wkrótce problemy a wszystko przez techniczne wytyczne (RTS) do mającej wkrótce wejść w życie unijnej dyrektywy PSD II. Zgodnie z projektem RTS-ów rozwiązania one clickowe będą musiały podlegać tzw. silnemu uwierzytelnieniu użytkownika. A to oznacza, że transakcje przy ich pomocy będą musiały być dodatkowo autoryzowane np. hasłem jednorazowym z SMS-a.