Na razie jest dostępny dla klientów Idea Banku z Warszawy
Czas pokaże, czy mobilny wpłatomat zostanie zaakceptowany przez użytkowników kart. Na razie wzbudza powszechną ciekawość wśród przechodniów.
Przeczytaj także: Meritum wprowadza do aplikacji możliwość logowania palcem
Z urządzenia mogą skorzystać klienci Idea Banku, jeśli zamówią maszynę w konkretne miejsce, na konkretną godzinę. Najlepiej uczynić to poprzez specjalną aplikację mobilną, dostępną na urządzenia z systemem operacyjnym Android oraz iOS.
Mobilny wpłatomat można też wezwać poprzez call center. Docelowo będzie to można robić także poprzez serwis bankowości internetowej.
Obecnie usługa dostępna jest w Warszawie w ograniczonej strefie ze względu na fakt, że Idea Bank ma tylko jedno takie urządzenie. W ciągu kilku tygodni ich liczba ma wzrosnąć do trzech - dwa będą posiadały jednocześnie funkcję bankomatu, z którego pieniądze pobiorą także klienci innych banków.
Przeczytaj także: mBank zacieśnia współpracę z Allegro
W przyszłości z nowej usługi będzie można skorzystać bezpłatnie w kilku największych miastach w Polsce. Zdaniem przedstawicieli Idei mobilne wpłatomaty nie służą generowaniu przychodów. Wraz z innymi działaniami marketingowymi mają budować wizerunek banku przyjaznego przedsiębiorcy i pomagać w zdobywaniu nowych klientów.
Rzeczywiście, trudno się spodziewać, aby nakłady inwestycyjne na te mobilne urządzenia kiedykolwiek mogły się zwrócić w postaci przychodu od transakcji. Natomiast mogą się sprawdzić jako narzędzie wyróżniające bank na rynku - o ile wystarczy mu cierpliwości, by finansować je w wystarczająco długim czasie.