Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
PKO zakłada zmianę formatu bankowych oddziałów. Ale na razie jeszcze nie wiadomo na jaki

Jednym z głównych elementów nowego planu działania PKO na najbliższe lata jest cyfryzacja

Rozwój metod płatności, cyfryzacja, eksplozja bankowości mobilnej - to obecnie najgorętsze tematy w branży bankowej. Nic dziwnego, że zajęły one także ważne miejsce w nowej strategii PKO BP obejmującej okres do 2020 roku. Dokument przedstawiony został przez zarząd banku na dzisiejszej konferencji prasowej.

Jak mówił prezes PKO Zbigniew Jagiełło, zarządzana przez niego instytucja ma trzy różne grupy klientów. – Takich, którzy wszystkie swoje sprawy związane z finansami wolą załatwiać w oddziale, takich, którzy do oddziałów wpadają, ale większość przelewów wykonują na komputerze w domu i takich, którzy do placówki przychodzą tylko wtedy, kiedy zostaną do tego zmuszeni. Przy tym szybko zmienia się liczebność poszczególnych grup, a tempo to uzależnione jest od wielkości miejscowości, w której mieszka klient – powiedział prezes PKO BP.

Przeczytajcie także: Nowy pomysł na pożyczki P2P na polskim rynku

Jagiełło dodał, że dlatego zarządzana przez niego instytucja poszukuje rozwiązań, które będą w stanie zaspokoić potrzeby wszystkich tych grup klientów, także w zakresie obsługi oddziałowej. – Idealna sytuacja byłaby taka, gdyby oddział rozpoznawał klienta, który do niego wchodzi i zmieniał się tak jak stadion piłkarski zmienia barwy w zależności od tego jaka drużyna rozgrywa na nim swój mecz. Dziś nie wiemy, jak nasz oddział będzie wyglądał w 2020 roku. Wiadomo, że będzie się adoptował do zmian zachodzących na rynku – stwierdził prezes PKO BP.

Odpowiedź na pytanie w jaki sposób wyglądać będzie nowy format placówki PKO BP, nie jest więc do końca znana. Wiadomo natomiast, że w zakresie innowacji bank będzie stawiał przede wszystkim na rozwój aplikacji mobilnej oraz płatności mobilnych. Na drugim miejscu wśród priorytetów wymieniono zaś rozwój koncepcji eTożsamości oraz wspieranie państwa i samorządów we wdrażaniu tego rozwiązania. – Po umożliwieniu zakładania Profilu Zaufanego przez system bankowy widzimy duże zainteresowanie klientów tą sferą działalności. Traktujemy ją jako przestrzeń do budowy przewagi konkurencyjnej na rynku – stwierdził Szymon Wałach, dyrektor pionu klienta detalicznego w PKO.

Przeczytajcie także: Aplikacja Nest już jest i wygląda nieźle

Natomiast na końcu listy priorytetów w strategii banku wymieniono rozwój produktów z obszaru internetu rzeczy, m.in. stworzenie aplikacji mobilnej na smartwatche oraz analizę możliwości zastosowania technologii Blockchain. O ile mogę zrozumieć małe zainteresowanie banku produkcją apki na zegarek, bo to kompletna nisza i raczej bez dużego potencjału wzrostowego, to zaskoczony jestem niskim priorytetem dla Blockchaina. Czy to znaczy, że bank nie wierzy, iż zastosowanie tej technologii może przynieść mu korzyści? – Nie lekceważymy jej, ale nasze doświadczenia pokazują, że jeśli chce się coś zrobić dobrze, nie można starać się złapać wszystkich srok za ogon. Na razie szukamy dla Blockchain rozwiązań, które miałyby szersze zastosowanie niż w samej bankowości – powiedział Szymon Wałach.

KATEGORIA
TEMAT DNIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies