To następstwo instalacji terminali płatniczych w placówkach Poczty Polskiej przez eService, który jest partnerem spółki zarządzającej Blikiem
Kilka tygodni temu zakończył się proces wyposażania wszystkich placówek własnych Poczty Polskiej w terminale do akceptacji płatności kartami. Już wtedy władze spółki zapowiedziały, że zamierzają umożliwić klientom dokonywanie transakcji nie tylko kartami z logo Mastercard i Visa, ale i Blikiem. Teraz wiadomo na ten temat już nieco więcej.
Przeczytajcie także: Pekao już nie rozwija portmonetki PeoPay
W biurze prasowym Poczty Polskiej dowiedziałem się, że decyzja o udostępnieniu Blika właśnie zapadła. – Rozpoczęcie procesu wdrożenia Blika planowane jest w styczniu 2017 r. Pierwsi klienci będą więc mogli płacić tym instrumentem w wybranych placówkach już w styczniu. Zakończenie wdrożenia i udostępnienie płatności Blikiem w całej sieci planowane jest w połowie lutego 2017 r. – napisano w odpowiedzi na pytanie o termin wdrożenia narzędzia oferowanego przez spółkę Polski Standard Płatności.
Przeczytajcie także: Wpłaty gotówki. Będzie nowa usługa Blika
Pojawienia się Blika na pocztach można było spodziewać się zwłaszcza dlatego, że terminale dostarcza tam firma eService. To największy agent rozliczeniowy w Polsce i partner PSP – większość urządzeń zarządzanych przez eService akceptuje Blika już od dawna. Pytanie, czy klienci Poczty Polskiej zdecydują się go używać. Wiadomo, że pierwsze statystyki na temat wykorzystania kart są zaskakująco dobre. Na początku listopada Poczta podała, że w ciągu kilku tygodni klienci użyli kart w jej placówkach już 600 tys. razy.