Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Drugi bank oferuje płatności przez WebPOS-a. Od teraz rozwiązanie jest dostępne dla klientów PKO BP

Użytkownicy aplikacji IKO mogą regulować zobowiązania wobec wybranych urzędów bez konieczności stania w kolejce do kasy

PKO BP udostępnił swoim klientom możliwość dokonywania płatności za pośrednictwem tzw. WebPOS-a. To rozwiązanie wprowadzone na rynek przez KIR. Docelowo ma być dostępne w kilkuset różnego rodzaju urzędach administracji publicznej na terenie całego kraju, obsługiwanych przez tę instytucję.

Jak to działa w praktyce? Wyobraźcie sobie, że odwiedzacie urząd gminy, by zarejestrować auto. Podchodzicie do jednego z okienek, gdzie sprawa jest załatwiana, a następnie otrzymujecie karteczkę z kwotą, którą należy wpłacić w kasie. Płacicie, a następnie wracacie do urzędnika z pokwitowaniem, aby zakończyć temat. To może być kłopotliwe zwłaszcza w sytuacji, gdy kasa znajduje się w innym budynku niż wydział odpowiedzialny za rejestrację pojazdów.

Przeczytajcie także: Klienci Nest jeżdżą taniej Uberem

Rozwiązanie wprowadzone przez KIR, a udostępnione właśnie przez PKO, ten problem zupełnie eliminuje. Jeżeli zdecydujecie się zapłacić z wykorzystaniem WebPOS-a, wystarczy że podacie urzędnikowi kod Blik, a następnie potwierdzicie płatność w swojej aplikacji. Urząd od razu otrzyma informację o tym, że transakcja przebiegła poprawnie, a pieniądze zostaną skierowane bezpośrednio na jego konto bankowe.

Dzięki wykorzystaniu kodu Blik możliwe jest przyjmowanie płatności w każdym okienku urzędu, bezpośrednio w komputerze urzędnika, który korzysta ze specjalnej aplikacji udostępnianej przez KIR. Urząd nie musi więc instalować terminali płatniczych przy każdym stanowisku, a klienci mogą dokonać opłaty administracyjnej u tego samego urzędnika, u którego składają wniosek.

Przeczytajcie także: mPay startuje w Katowicach

W początkowym etapie dokonywanie opłat administracyjnych za pomocą WebPOS-a zaoferowano w wybranych lokalizacjach, m.in. w urzędach miejskich w Białymstoku, Gdańsku, Kołobrzegu czy Olsztynie. Docelowo będzie to kilkaset urzędów w całej Polsce. Płatność przelewem inicjowana kodem Blik jest dostępna dla wszystkich użytkowników aplikacji IKO – zarówno klientów PKO, jak i konta Inteligo. Transakcje są księgowane jako przelew z rachunku klienta bezpośrednio na rachunek odbiorcy. Wykorzystywany jest tu standardowy przelew Elixir lub przelew wewnętrzny, jeśli urząd ma swój rachunek w PKO.

Pierwszą instytucją w Polsce, która zaoferowała klientom możliwość korzystania z WebPOS-a KIR-u, był Bank Pekao. Od kilku miesięcy płatności z tytułu zobowiązań wobec administracji publicznej bezpośrednio przy okienku urzędnika regulować mogą użytkownicy aplikacji mobilnej PeoPay. Więcej na ten temat możecie przeczytać tutaj.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies