Choć z bankowości internetowej może korzystać już ponad 33 mln Polaków, robi to regularnie ledwie połowa
Związek Banków Polskich opublikował dziś raport na temat polskiego rynku bankowości elektronicznej w IV kw. ubiegłego roku. Wynika z niego, że banki miały w grudniu 2016 r. niemal 33,2 mln klientów posiadających umowę na dostęp do rachunku przez internet. To niewielki wzrost w porównaniu z III kw. 2016 r., gdy klientów takich było 33 mln.
Przeczytajcie także: Ekspresy coraz bardziej premium
Zdaniem przedstawicieli ZBP słabnąca dynamika przyrostu klientów zawierających umowy na e-bankowość może sugerować, że rynek został już w dużej mierze nasycony. – Wciąż jednak tylko 15,4 mln klientów, a więc mniej niż połowa z tych, którzy posiadają odpowiednią umowę, aktywnie korzysta z rachunku przez internet – mówi Włodzimierz Kiciński, nowy wiceprezes ZBP.
Przeczytajcie także: Nowy system Aliora już w maju
Za taki stan rzeczy mają być odpowiedzialne dwa najważniejsze czynniki. Pierwszy to niskie kompetencje społeczeństwa w zakresie wiedzy finansowej i brak swobody w korzystaniu z nowoczesnych technologii. Drugi to luka infrastrukturalna, czyli utrudniony dostęp do internetu, który sprawia, że korzystanie z bankowości elektronicznej nie wszędzie i nie zawsze jest wygodne.