Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Stabilizacja liczby umów na dostęp do rachunku przez internet. Rynek jest już nasycony?

Choć z bankowości internetowej może korzystać już ponad 33 mln Polaków, robi to regularnie ledwie połowa

Związek Banków Polskich opublikował dziś raport na temat polskiego rynku bankowości elektronicznej w IV kw. ubiegłego roku. Wynika z niego, że banki miały w grudniu 2016 r. niemal 33,2 mln klientów posiadających umowę na dostęp do rachunku przez internet. To niewielki wzrost w porównaniu z III kw. 2016 r., gdy klientów takich było 33 mln.

Przeczytajcie także: Ekspresy coraz bardziej premium

Zdaniem przedstawicieli ZBP słabnąca dynamika przyrostu klientów zawierających umowy na e-bankowość może sugerować, że rynek został już w dużej mierze nasycony. – Wciąż jednak tylko 15,4 mln klientów, a więc mniej niż połowa z tych, którzy posiadają odpowiednią umowę, aktywnie korzysta z rachunku przez internet – mówi Włodzimierz Kiciński, nowy wiceprezes ZBP.

Przeczytajcie także: Nowy system Aliora już w maju

Za taki stan rzeczy mają być odpowiedzialne dwa najważniejsze czynniki. Pierwszy to niskie kompetencje społeczeństwa w zakresie wiedzy finansowej i brak swobody w korzystaniu z nowoczesnych technologii. Drugi to luka infrastrukturalna, czyli utrudniony dostęp do internetu, który sprawia, że korzystanie z bankowości elektronicznej nie wszędzie i nie zawsze jest wygodne.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies