Zdaniem klientów korzystających z bankowości mobilnej na polskim rynku nie ma aplikacji idealnej. Ale trzem niewiele brakuje
4,6 gwiazdki na maksymalnie 5 możliwych. Taką notę wystawili użytkownicy smartfonów z systemem operacyjnym Android aplikacjom trzech banków z Polski: Millennium, Orange Finanse oraz PKO BP. Oznacza to, że zdaniem klientów tych instytucji ich aplikacje są bliskie ideału. Warto przy tym podkreślić, że ocena tego ostatniego banku to średnia wyciągnięta z głosów ponad 90 tys. osób. Apkę Millennium oceniło ponad 20 tys. klientów, a rozwiązanie OF – ponad 3,7 tys.
Przeczytajcie także: Masterpass dostępny w SkyCash
Oczywiście liczba osób oceniających rozwiązania poszczególnych banków to pochodna tego, jak dużo klientów one mają. Naturalnym jest więc, że PKO, posiadający najwięcej klientów zyskał też najwięcej głosów w markecie Google Play a Millennium czy OF są oceniane rzadziej. Niemniej trzeba pamiętać, że im więcej not wystawionych poszczególnym aplikacjom, tym średnia jest bardziej miarodajna.
Niewiele gorzej od aplikacji trzech liderów oceniane są rozwiązania dostarczane przez mBank i BZ WBK. Zasłużyły oczami ich użytkowników na 4,5 punktu. Zwróćcie uwagę, że omawiana wcześniej aplikacja OF to rozwiązanie analogiczne do oferowanego jeszcze do niedawna przez mBank. Instytucja ta w kwietniu przygotowała jej nową wersję, która jest jednak oceniana nieco gorzej od rozwiązania poprzedniej generacji. Choć i tu należy zwrócić uwagę na to, że średnia ocen mBanku wyciągnięta jest z wiele większej liczby głosów niż nota OF.
Przeczytajcie także: Nowe funkcje w Mobilnym Portfelu
W czołówce najlepiej ocenianych aplikacji bankowych znajduje się jeszcze oprogramowanie polskiego oddziału Credit Agricole (4,3 gwiazdki) oraz Euro Banku (4 gwiazdki). Średnia ocen bankowości mobilnej w Polsce to 3,7 punktu. Poniżej tej średniej rynkowej znajdują się aplikacje 9 instytucji. Najgorzej, ledwie na 2,1 gwiazdki, oceniane jest rozwiązanie oferowane przez BOŚ Bank.